فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

مزایای سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک

مزایای سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک

مزایای سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک

دورانی که در آن تنها روش موجود برای ثبت زمان حضوروغیاب کارمندان کاغذ و قلم بود سرآمده است. امروزه سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک برای مشاغلی که تلاش می‌کنند “سرقت زمانی” و هزینه‌های مربوط به بهره‌وری ازدست‌رفته را به حداقل برسانند، به ابزاری کاربردی تبدیل‌شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم به قابلیت ها و مزایای سیستم های حضور و غیاب بیومتریک بپردازیم.

ویژگی ها و قابلیت های سیستم های بیومتریک

قابلیت ذخیره سازی اثر انگشت، چهره، یا عنبیه

دستگاه بیومتریک قابلیت ذخیره سازی و ثبت تعداد زیادی اثر انگشت، چهره و عنبیه کارکنان را دارد.

دوام و استحکام بالا

دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک مقاوم و مستحکم بوده و دمای شدید، خاک و گرد و غبار را تحمل میکنند.

زاویه تایید 360 درجه

دستگاه حضور و غیاب بیومتریک قابلیت اسکن و شناسایی چهره یا اثرانگشت کاربر را در زوایای مختلف دارد.

دقت بالا

از آنجا که ویژگی های بیومتریک منحصر به فرد غیرقابل جعل و یا کپی هستند ، تعیین هویت با استفاده از این ویژگی ها دقیق ترین گزینه برای شناسایی کارکنان است.

بهره وری بالا

سیستم حضور و غیاب بیومتریک با صرفه جویی در وقت کارکنان و کاهش هزینه ها، به افزایش بهره وری کمک می کند.

امنیت و سهولت

یکی از بهترین ویژگی سیستم های حضور و غیاب بیومتریک، یکپارچه سازی امن و آسان است که نتایج دقیق برای کاربر را فراهم می کند.

حتما بخوانید: اهمیت حضور و غیاب کارکنان

مزایای سیستم های حضور و غیاب بیومتریک

1. دقت بالا

صرف‌نظر از مزایای بی‌شماری که سیستم nهای حضوروغیاب بیومتریک می‌تواند فراهم کنند، توانایی ردیابی دقیق زمان حضوروغیاب کارکنان به‌تنهایی ارزش هزینه کردن برای این سیستم را دارد. به لطف حسگرهای فراوان بیومتریکی که در این سیستم وجود دارد، امکان جعل زمان حضور به امری غیرممکن تبدیل‌شده است. علاوه بر این، سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک به شرکت شما این امکان را میدهد تا تعداد افراد را به‌طور هم‌زمان و بدون هیچ‌گونه خطا یا ابهامی ردیابی کنند.

2. جلوگیری از سرقت زمانی

این قابلیت مزیت بزرگی است که یک سیستم حضوروغیاب بیومتریک ارائه می‌کند و باید به خاطر داشت که سرقت زمانی می‌تواند تأثیر سوئی بر روی شرکت شما داشته باشد. بنابراین جلوگیری از سرقت زمانی نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه¬های شما می‌شود، بلکه با نشان دادن عواقبی که این‌گونه رفتار مخرب در پی دارد می تواند افراد دیگر را از تلاش برای انجام این کار منصرف کرده و به شکل‌گیری فرهنگ درست در شرکت کمک کند.

3. جلوگیری از حضوری زدن به‌جای یکدیگر

حضوری زدن بجای یکدیگر نه‌تنها برای شرکت شما هزینه در پی دارد، بلکه فرهنگ‌سازمانی را نیز خدشه‌دار می¬کند، زیرا افراد بیشتری به زیرپا گذاشتن مشی‌های شرکت عادت می‌کنند. خوشبختانه، سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک، حضوری زدن بجای یکدیگر را به‌طورکلی حذف می‌کنند، زیرا یک فرد عملا نمی تواند علائم حیاتی شخص دیگر را تقلید کند.

4.افزایش نرخ بازگشت سرمایه ROI

با توجه به تأثیر زیادی که سرقت زمانی کارمندان بر روی عملکرد اکثر شرکت¬ها و توانایی سیستم حضوروغیاب بیومتریک که برای غلبه بر آن دارد، تفاوت نرخ بازگشت سرمایه بسیار مشهود است. بااین‌حال، برخی از سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک با ارائه فرمت‌هایی که شما را به سخت‌افزار بی‌نیاز می‌کنند، هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.
به‌عنوان‌مثال، با انتخاب یک سیستم حضوروغیاب بیومتریک مبتنی بر فضای ابری، دیگر برای پیگیری داده‌ها نیازی به‌قرار دادن سخت‌افزار IT در شرکت نخواهید داشت. همچنین می‌توانید از خدمات این دستگاه برای پیگیری کارمندان از راه دور استفاده کرده و در هزینه‌های اداری صرفه‌جویی کنید.

5. تقویت روحیه کارکنان

نصب یک سیستم حضوروغیاب بیومتریک با هدف جلوگیری از سرقت زمانی ضروری به نظر می رسد، اما این امر می‌تواند فرهنگ سازی در شرکت را تضعیف کند و باعث بروز احساس رنجش یا بدبینی در کارکنان شود. این افت در انگیزۀ کارکنان شرکت می‌تواند منجر به از دست دادن بازدهی بیشتر کارمندان نسبت به حالت عادی شود.
بااین‌حال، شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک علاوه بر شناسایی کارکنان تنبل، کارمندان نمونه را نیز شناسایی کنید. به‌کارگیری یک رویکرد اعمال تنبیه و پاداش است با تمرکز بیشتر بر روی پاداش در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که این روش بر روی انگیزه کارکنان تأثیر مثبت زیادی دارد.

6. افزایش مسئولیت‌پذیری کارکنان

درست است که این مورد در ظاهر ساده به نظر می رسد اما اثرات فزاینده ای که مسئولیت پذیری ارائه می‌دهد بسیار فراگیر است. با توجه به اینکه نحوۀ پاداش‌دهی‌ به رفتار خوب می‌تواند به افزایش روحیه کارکنان و تشکیل یک بستر فرهنگی سازنده در شرکت کمک کند، مسئولیت‌پذیری رویکرد متفاوت‌تری را در پیش می-گیرد.
سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک به شما این امکان را می‌دهند تا افرادی که بیش‌ازحد استراحت می‌کنند، تأخیر دارند، زود می‌روند و یا حتی غیبت می‌کنند را با سرعت و دقت کافی تشخیص دهید. به‌عنوان‌مثال، با استفاده از سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک، نه‌تنها می‌توانید افرادی را که عملکرد ضعیفی دارند شناسایی کنید، بلکه می‌توانید آن ها را به گروه‌های مختلف دسته بندی کنید.

7. تسهیل پرداخت حقوق کارکنان

بسته به روش ردیابی ساعات کار کارکنان در یک شرکت، تأیید و تطبیق حقوق و دستمزد می‌تواند فرآیندی پرزحمت، وقت گیر و هزینه بر باشد. خوشبختانه، سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک می‌توانند این خدمات را به یک فرآیند خودکار تبدیل کنند که نیازی به هزینه اضافی ندارد و دقت آن به‌اندازۀ عملکردهای ردیابی اولیه است.

8. عدم نیاز به تماس فیزیکی

سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک بدون نیاز به تماس می‌توانند گسترش عوامل بیماری زا را در سازمان شما کاهش دهند. با توجه به‌احتمال افزایش شیوع بیماری‌های همه‌گیر که در آینده وجود دارد، پیاده‌سازی سیستم‌های بیومتریک که می‌تواند عنبیه و صورت کارکنان را اسکن کند بسیار کاربردی است.
سیستم های حضوروغیاب بیومتریک می‌تواند کارکنان را حتی با پوشش ماسک به‌دقت شناسایی کرده و از این طریق می‌توان اطمینان کسب کرد که کارمندان از پروتکل‌های بهداشتی پیروی می‌کنند. با اطمینان می‌توان گفت شیوع بیماری‌های همه‌گیر و آنفولانزاها در یک مقطع زمانی به کسب‌وکار شما ضربه می‌زنند، اما اینکه بتوانید گسترش آن‌ها را محدود کنید، برای پشت سر گذاشتن آن بسیار ضروری به نظر می رسد. در اینجاست که استفاده از سیستم‌های بیومتریک اهمیت پیدا می‌کند، زیرا می‌تواند شیوع احتمالی بیماری را در شرکت شما شناسایی کرده و به شما در جداسازی آن ها کمک کند.

کلام آخر

در پایان باید گفت که مزایایی سیستم‌های حضوروغیاب بیومتریک که در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد ارزش سرمایه‌گذاری را دارد و از منظر بازدهی کارکنان، سرمایه‌گذاری یا فرهنگی بسیار مؤثر خواهد بود.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم