فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

حضور و غیاب

مشخصات و ویژگی های دستگاه های حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

بزرگترین مزیت یک سیستم حضور و غیاب دیجیتال این است که ورود دستی داده ها را حذف می کند. ورود دستی داده ها باعث اتلاف وقت کارکنان بخش اداری می شود. احتمال خطای ورود داده ها نیز وجود دارد، بنابراین بررسی چندباره اطلاعات برای جلوگیری از خطا باعث اتلاف وقت کارمندان می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم های حضور و غیاب، ادغام آنها با سیستم های حقوق و دستمزد است. با استفاده از سیستم های یکپارچه، این وضعیت به صورت خودکار انجام می شود.

با پیشرفت سیستم های حضور و غیاب و قرار دادن بسیاری از ابزارهای کاربردی جدید که مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند. مدیران شرکت ها و سازمان هایی که تعداد پرسنل کم یا زیاد دارند با خرید دستگاه حضور و غیاب بدون نیاز به صرف وقت زیاد برای محاسبه حقوق و دستمزد و بدون صرف زمان از ورود و خروج کارکنان در کوتاه ترین زمان با سامانه اطلاع پیدا خواهند کرد.

ویژگی های دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب دارای ویژگی ها و کاربردهای زیادی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

• داده ها از طریق ترمینال و بلافاصله به نرم افزار مربوطه منتقل می شود. این داده ها را می توان به صورت یکپارچه از طریق نرم افزار به سیستم های حقوق و دستمزد مرتبط کرد و به طور خودکار به آنها منتقل کرد.

• در صورت ایجاد امکانات و شرایط لازم می توان از طریق تلفن همراه کارکنان را رصد کرد و منطقه و محدوده جغرافیایی آنها را مشخص کرد.

• اطلاعات و گزارش به صورت آنلاین و در زمان واقعی است. در نتیجه بلافاصله مشخص می شود که آیا فرد در سازمان حضور دارد یا خیر.

• مدیریت پرداخت بر اساس ساعات کاری

• دستگاه حضور و غیاب قابلیتی دارد که می تواند به عنوان یک نرم افزار زمان بندی کار کند. با استفاده از آن، کارمندان به راحتی می توانند ساعات کاری و وظایف خود را تعیین کنند.

• با استفاده از آن، کارمندان می توانند ساعات مرخصی خود، یا ساعات ناهار یا زمان حضور در یک جلسه را اعلام کنند تا کسانی که اجازه دارند از آن مطلع شوند.

• از طریق آن کارکنان می توانند در خارج از ساعت کاری این ساعات را وارد سامانه شرح فعالیت کنند تا پس از تایید به صورت خودکار به سامانه حقوق و دستمزد منتقل شوند.

• دستگاه حضور و غیاب سیستمی است که دسترسی به عملکردهای مختلف دستگاه را با مجوزهای دسترسی متفاوت فراهم می کند.

• دستگاه های حضور و غیاب کمتر در معرض خرابی و خرابی هستند، بنابراین می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز بهترین پشتیبانی را از ارائه دهنده خدمات دریافت کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین دستگاه های حضور و غیاب

اصول مهم هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب

امروزه انواع دستگاه های حضور و غیاب به یکی از ملزومات اساسی سازمان ها و مشاغل مختلف تبدیل شده است. فرقی نمی کند که یک سازمان بزرگ باشید یا یک شرکت کوچک با تعداد کمی کارمند. در هر صورت برای مدیریت بهتر ورود و خروج کارکنان خود به یک دستگاه حضور و غیاب نیاز خواهید داشت.

در حال حاضر طیف گسترده ای از دستگاه های حضور و غیاب از شرکت های مختلف در دسترس هستند. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید، انتخاب بهترین دستگاه موجود برای شما کمی سخت خواهد بود.

اولین قدم در خرید دستگاه حضور و غیاب این است که نحوه ثبت ورود و خروج کارکنان خود را انتخاب کنید. در حال حاضر پرکاربردترین روش های ثبت تردد در دستگاه حضور و غیاب عبارتند از: دستگاه های حضور و غیاب کارتی، دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره.

مهم نیست چه روشی را برای ثبت تردد انتخاب می کنید، مطمئن شوید که آخرین فناوری آن را خریداری کنید. به عنوان مثال، هنگام انتخاب دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره، بسیار مهم است که سیستم توانایی تشخیص اثر انگشت یا چهره زنده از تقلبی را داشته باشد.

حتما بخوانید: آیا میتوان دستگاه حضور و غیاب را هک کرد؟

در مرحله بعد به خاطر داشته باشید که سیستم حضور غیابی که انتخاب می کنید دارای ظرفیت و حافظه کافی برای ورود پرسنل و ذخیره ورود و خروج است، زیرا هر دستگاه حضور و غیاب بر اساس تعداد مشخصی از کارمندان طراحی و ساخته می شود.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب

• ادغام سیستم های مختلف

• راحتی افراد برای ثبت زمان ورود و خروج از سازمان با کارت یا اثر انگشت

• حذف تفاوت های ناشی از ورود و خروج دستی (بین ثبت نام کننده و کارکنان)

• جلوگیری از سوء استفاده کارکنان در صورت ثبت غیرقانونی ورود و خروج از شرکت

• ارائه گزارش در زمان واقعی، سریع و بدون خطا

• جلوگیری از سوء استفاده مدیران ارشد سازمان هنگام ورود و خروج

• برخی از انواع پیشرفته دستگاه های حضور و غیاب را می توان در محیط های گرم و مرطوب بدون تأثیر بر عملکرد آنها استفاده کرد

• امکان اتصال به گوشی های هوشمند از طریق نرم افزار

• در صورت استفاده از فناوری بیومتریک در دستگاه، امکان تشخیص اثر انگشت واقعی از تقلبی وجود دارد.

کلام آخر

دستگاه حضوروغیاب با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های شناسایی بیومتریک مانند اثر انگشت، چهره و کف دست، ابزاری موثر و قابل اعتماد در جهت کنترل ورود و خروج، مدیریت زمان و مدیریت کارکنان است.
گروه طرح و پردازش غدیر با تکیه بر دانش و تجربه خود، محصولات متنوعی را بر اساس روش های شناسایی بیومتریک ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به بهترین برندهای دستگاه حضورغیاب، دستگاه های کنترل تردد و نرم افزاری اشاره کرد.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم