فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

تشخیص حملات بیومتریک چهره

تشخیص حملات بیومتریک چهره و تعصب جنسیتی در تشخیص چهره

برحسب نتایج تحقیقات جدیدی که به دست آمده است، تعصب جنسیتی که در تشخیص چهره رایج می باشد، لزوما عاملی برای تشخیص حملات بیومتریک چهره نمی باشد.

گروهی از دانشمندان در دو دانشگاه در کارولینای شمالی، بعد از اینکه مطلع شدند که این روش مورد توجه برخی از افراد قرار گرفته است. با وجود نگرانی های مداوم جهانی درباره اعتبار سیستم های تشخیص چهره، توانسته اند احتمال تعصب و جانبداری را مورد بررسی قرار دهند.

دانشمندان توانسته اند این کار را در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی A&T و در دانشگاه ایالت وینستون سالم مورد بررسی قرار دهند و تعصب جنسیتی جزئی را در ارائه روش های تشخیص حمله که برحسب شبکه های تحولی و یا CNN پایه گذاری شده است را نشان داده اند.

نویسندگان این مقاله اشاره کرده اند که اشکال دیگری از تعصب و جانبداری می تواند قابل مشاهده باشد که در کارهای بعدی اثبات می شوند.

تشخیص حملات بیومتریک چهره

تشخیص حملات بیومتریک چهره از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

برحسب مقاله ای که این گروه از دانشمندان ارائه داده اند، نمایندگی کم از چهره زنان در آموزش داده ها لزوما باعث ایجاد تعصب جنسیتی در این مدل نشده است. همچنین، روش رمز گذار خودکار متغیر (DB-VAE) که از این روش در بررسی ها و آزمایشات استفاده شده است. می تواند باعث کاهش میزان تعصب در تشخیص چهره های جعلی شود.

دانشمندان این امکان را دارند تا بتوانند بررسی ها و آزمایشات بعدی را که فراتر از این دو مدل CNN می باشند. را در مراحل بعدی انجام دهند- Resnet50 همراه با آموزش انتقال و VGG16. محققان علاقه و اشتیاق زیادی نسبت به بررسی CNN های بیشتر نشان داده اند. که احتمالا شامل Le-NET-5, AlexNet-5 و Inception-v3 می باشند.

کمپانی های آمازون، مایکروسافت و گوگل جزئی از بزرگ ترین شرکت ها می باشند. که توانسته اند بیومتریک های چهره را گسترش دهند و مطمئنا می توانند در موضوعات مربوط به تعصب و جانبداری نیز مشارکت داشته باشند و تحقیقات آینده را مهم و ارزشمند کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم