فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

لزوم استفاده از دستگاه ضدعفونی در شرکت‌ها

در مکان هایی مانند ادارات و سازمان ها که تعدادی از افراد در کنار هم مشغول به کارند، باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی هم توسط کارکنان و هم توسط مدیریت دقت بیشتری به عمل آورد. مثلا مدیران باید نسبت به لزوم دستگاه ضدعفونی کننده در شرکت اقدام کنند. و کارمندان نیز باید از این دستگاه به خوبی استفاده کنند.

تا قبل از همه گیری ویروس کرونا در سال 2020، شاید هیچ وقت فکر نمی کردیم که یک روزی بعد از دست زدن به دکمه آسانسور، دست خود را ضدعفونی کنیم. اما پس از شیوع کرونا شیوه نامه های بهداشتی متعدد و سفت و سختی از طرف دولت ها برای مقابله با این بیماری اعلام شد. همچنین در ابتدا برای کنترل پیشروی این ویروس شرکت ها و ادارات مجبور به شیفتی کردن حضور کارکنان و کاهش تعداد آن ها در محل کار شدند.

با توجه به آمد و رفت ها در ادارات و سازمان ها مخصوصا اداراتی که ارباب رجوع زیادی دارند، ادارات و سازمان ها برای ادامه کار خود ملزم به رعایت این شیوه نامه های بهداشتی شدند. زیرا این بیماری به شدت واگیر بوده و خیلی از افراد را به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به کام مرگ کشانده است.

برخی از این نکات بهداشتی در زیر آورده شده است:

  • استفاده از ماسک مناسب
  • رعایت فاصله 1تا 2 متری
  • استفاده از مواد یا دستگاه ضدعفونی کننده
دستگاه ضد عفونی کننده دست
دستگاه ضد عفونی کننده دست

لزوم استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده در شرکت ها و ادارات

پس از فراگیری کرونا، پزشکان و متخصصان این حوزه اعلام کردند که این ویروس چند ساعتی روی سطح زنده می ماند. و از آنجایی که دست ها مدام در طول روز اشیاء مختلف را لمس می کنند. و ممکن است که دست با دهان، چشم و بینی تماس پیدا کند، مرتب باید دست ها را شست و ضدعفونی کرد.

پس از آگاهی از این ویژگی ویروس کرونا، مردم به خرید ژل های شستشو دست، اسپری الکل، اسپری ضدعفونی کننده و هر چیزی که بتوان با آن دست ها را ضدعفونی کرد روی آوردند.

ادارات هم از این امر مستثنا نیستند و باید امکانات لازم برای سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان را فراهم کنند. به همین دلیل ملزم به ضدعفونی مداوم اتاق ها و دفاتر، تهیه مواد ضدعفونی کننده و شست و شو دهنده، تهیه شیلد های نایلونی و نصب در قسمت مراجعه حضوری افراد و این دست اقدامات هستند.

اما تهیه مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی دست، مخصوصا در ادارات بزرگ و پر ازدحام هزینه بردار خواهد بود. جدای از بحث اقتصادی، لمس پمپ یا تیوپ این مواد ضدعفونی کننده، خود می تواند باعث انتقال آلودگی باشد.

مکانهای کلیدی ضدعفونی کننده دست

سازمان هایی که استفاده منظم از مواد ضدعفونی کننده دست را تشویق می کنند، کارکنان سالم تری دارند. مطالعه ای که در زمینه بیماریهای عفونی BMC انجام شد نشان داد که کارکنان اداری که حداقل پنج بار در روز از ضدعفونی کننده دست با الکل استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که فقط با آب خالی دست خود را می شویند، در حدود دو سوم کمتر احتمال دارد که بیمار شوند. که این هم برای سلامت پرسنل با اهمیت است و هم با بیمار شدن کارکنان هزینه های اضافی روی دست شرکت نمی گذارد. چرا که همه می دانیم هزینه های بهداشت و درمان چه میزان افزایش یافته است.

دستگاه ضد عفونی کننده دست
دستگاه ضد عفونی کننده دست

بهترین راه برای یادآوری کارمندان برای استفاده از ضدعفونی کننده دست این است که آن را به راحتی در دسترس و همیشه در معرض دید قرار دهید. مهم است که ضدعفونی کننده دست را در نزدیکی و اطراف سطح هایی که بیشتر لمس می شوند و مناطق عمومی قرار دهید. با این کار کارکنان و مراجعین به بهانه نبودن یا ندیدن دستگاه ضدعفونی کننده نمی توانند از ضدعفونی کردن دستان خود طفره بروند.

از جمله مکان های مناسب برای قرار گیری دستگاه ضدعفونی کننده را در زیر آورده ایم:

دستگاه ضد عفونی کننده دست
دستگاه ضد عفونی کننده دست

ورودی ها و خروجی ها به طور بالقوه می تواند علت یک بیماری گسترده در محل کار باشد. در حقیقت ، تحقیقات جدید نشان داد که در طی دو تا چهار ساعت، ویروسی که روی دستگیره قرار می گیرد توسط 40 تا 60 درصد از کارکنان و مراجعه کنندگان به این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر ضدعفونی مکرر دستگیره های در، کلیدهای روشنایی و سایر سطوح با لمس زیاد در محل کار، حتماً یک ایستگاه ضدعفونی کننده دست در همین حوالی تهیه کنید تا شیوع عفونت را محدود کنید.

خوردن غذا در آشپزخانه ادارات و شرکت ها می تواند باعث ورود میکروب ها به بدن شود. ذات این کار مشکلی ندارد. اما از آنجایی که در این محیط ها رفت و آمد زیاد است و به همان میزان آلودگی وجود دارد ممکن است حین گرم کردن یا خوردن غذا دست های شخص آلوده شود. که هضم میکروب ها، ابتلا به چندین بیماری را آسان می کند. دستگاه ضدعفونی کننده دست می تواند به از بین بردن برخی میکروب ها کمک کند.

اتاق های ملاقات، اتاق جلسات اغلب مملو از کارمندان ، مشتریان و سایر افرادی است که با یکدیگر صحبت می کنند. و در نتیجه میکروب ها  و ویروس ها را مبادله می کنند. با تهیه یک ایستگاه ضدعفونی کننده که مهمانان و کارمندان به آن دسترسی داشته باشند، چه نزدیک درب و چه پشت میز، به آنها امکان می دهد از دست خود در برابر میکروب ها قبل و بعد از جلسه محافظت کنند.

میزهای کارمندان، تلفن، صفحه کلید رایانه و موس های رایانه ای از مهمترین نقاط انتقال میکروب هستند. زیرا افراد اغلب آنها را لمس می کنند. با توجه به اینکه کارمندان بیشتر روز خود را پشت میز خود می گذرانند، در آنجا غذا می خورند، می نوشند و حتی سرفه و عطسه می کنند، میزها به “یک کانون ویروس” تبدیل می شوند. که این ویروس ها می توانند تا سه روز روی یک سطح زندگی کنند. قرار دادن ضدعفونی کننده های دستی روی میز و یا دستگاه های ضدعفونی کننده، بهداشت دست را تضمین می کند.

دستگاه ضد عفونی کننده دست
دستگاه ضد عفونی کننده دست

 تهیه ضدعفونی کننده دست در خارج از دفتر نیز مهم است. مناطق پرتردد مانند پایانه های فرودگاه، راهروهای مراکز خرید و مراکز تفریحی باید ایستگاه های بهداشتی دست مانند دستگاه ضدعفونی کننده را ارائه دهند. تا بازدید کنندگان از سلامت هرچه بیشتر برخوردار شوند. این امر علاوه بر تمیز نگه داشتن مناطق پرتردد، به بهبود تصویر فرودگاه ، مرکز خرید یا مرکز تجمع نیز کمک می کند.

دستگاه ضدعفونی کننده یا ضدعفونی کننده های معمولی؟

هر کدام از این دو نوع روش ضدعفونی کردن، کاربردی هستند و به خوبی وظیفه خود را انجام می دهند. اما برای مکان های پر تردد مانند ادارات و سازمان ها استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده که مجهز به سنسور بوده و مصرف مواد ضدعفونی کنترل شده است، مناسب تر می باشد. اما برای قرار گرفتن روی میز کارکنان یک اداره کوچک، به شکل دستی و معمولی منطقی تر به نظر می رسد.

ضدعفونی کردن محل کار

استفاده از ضدعفونی کننده دست باعث کاهش تعداد میکروبی ها و از بین رفتن بسیاری از میکروب های مضر می شود که می توانند کارگران را به آنفلوانزا و ویروس های دیگر آلوده کنند. به منظور حفظ محیط کار سالم و پر رونق، بسیار مهم است که کارفرمایان سلامت کارمندان خود را در نظر بگیرند. تهیه ضدعفونی کننده دست برای کارمندان، در میزها و مناطق عمومی به همان اندازه تهیه تجهیزات و ابزار مناسب برای انجام کار آنها ضروری است.

نظرات

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم