فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

نکاتی درباره ی نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب بیومتریک

نکاتی درباره ی نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب بیومتریک

در روزگار فناوری، محل کار هوشمند یکی از نیازهای اجتناب ناپذیر می باشد. جای تعجب نیست که در آینده نزدیک، بیشتر محل های کار به منظور مدیریت صحیح و روان تر کارمندان، به نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب روی آورند. سیستم های هوشمند بیومتریک حضور و غیاب، ضمن تامین دسترسی های اولیه و ثبت حضور و غیاب، بهبود بهره‌وری و بهترین پاسخگویی را به نفع همه ذینفعان فراهم می نمایند. لذا نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب برای اطمینان از حصول هر آنچه که کاربر نیاز دارد، مهم است.

نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب

 در ادامه، مواردی ذکر شده که طراح هنگام نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای یک محل کار ایده آل بایستی در نظر بگیرد.

1) امنیت

 اولین چیزی که باید به آن توجه شود؛ واسطه بیومتریک ای است که بر اساس آن تشخیص و شناسایی صورت خواهد پذیرفت. باید به این سوال ها پاسخ داده شود. که آیا صرفاً به اسکنر اثر انگشت کفایت می شود. یا در کنار اثر انگشت، اسکنر عنبیه و شبکیه نیز ضروری است؟ سوال مشابه بر این اساس که آیا صرفاً اثر انگشت به عنوان یک مشخصه ی بیومتریک لازم است. یا به صورت تلفیقی و ترکیبی، از پین کد نیز به عنوان یک شناسه استفاده می شود؟ بدیهی است برای یک محل در کار کوچک متعلق به کسب و کار مقیاس کوچک و متوسط، یک تشخیص دهنده بیومتریک اثر انگشت کفایت می نماید؛ اما برای شرکت‌های بزرگ و نقاط حساس مانند خزانه بانک یا مرکز تحقیقات و پژوهش دولتی، استفاده از سیستم های تشخیص بیومتریک پیشرفته و ترکیبی به نظر بهتر است.

2) ظرفیت ذخیره سازی

 طراح باید در نظر داشته باشد یک سیستم امنیتی بیومتریک، در هر حال می تواند تعداد مشخصی از شناسه های بیومتریک افراد و کارکنان را ذخیره کند. این تعداد می تواند 10 یا 1000 مشخصه داشته باشد؛ اما آنچه مهم است. این است که طراح ابتدا نیازهای کاربر را درک کند. لذا در نظر گرفتن قابلیت توسعه، خصوصاً برای کسب و کارها و محیط های کاری که به تدریج بر تعداد کارکنان و کارمندان آن افزوده می‌شود، ضروری است. در غیر این صورت، بدون در نظر داشتن قابلیت توسعه به میزان کافی، در آینده نزدیک با محدودیت فضای ذخیره روبرو خواهید شد. که یا کل سیستم را باید بروز نمایید؛ و یا مجبور می شوید در خصوص امنیت تردد و کنترل دسترسی برخی افراد مسامحه کنید.

3) دوام و قابلیت اطمینان

دوام و مقاوم بودن و ثبات دستگاه را بررسی کنید. این موضوع اجتناب ناپذیر است که حسگر اثر انگشت، همواره در معرض تماس با ناخن کاربران می باشد. این که با چند خراش ساده، سیستم از کار بیفتد مطلوب هیچ کاربری نیست. ویژگی هایی مانند ضد خراش بودن و مقاومت در برابر آب یا مقاومت در برابر دمای محیط و رطوبت و مانند آن، ضروری است. قابلیت مقاومت در برابر تهدیدات محیطی سبب می‌شود. سرمایه گذاری اولیه در زمینه امنیت بیومتریک، برای سنوات طولانی باقی بماند.

4) سرعت پردازش بیومتریک

 طراح سیستم امنیتی بیومتریک هیچ گاه نمی خواهد با صف طولانی از کارمندان در لابی ورودی محل کار مواجه بشود. سرعت پردازش و استفاده از پردازنده های قوی و الگوریتم های پردازشی بهینه شده و چابک، به‌گونه‌ای که در عرض چند میلی ثانیه یا چند صدم ثانیه پردازش اثر انگشت یا عنبیه افراد انجام شود؛ ضروری است. فراموش نشود استفاده از هوش مصنوعی بیومتریک به منظور ساده سازی و روان سازی مدیریت است. و اینکه صفحه طولانی از کارمندان برای دریافت اجازه تردد و دسترسی به محل کار خود تشکیل شود؛ قطعا مد نظر طراح سیستم بیومتریک نیست.

5) یکپارچه سازی آسان

 فراموش نشود استفاده از یک سیستم مدیریت تردد و دستگاه حضور غیاب بیومتریک، دارای اهداف نهایی و غایی مد نظر طراح می باشد. سیستم حضور و غیاب بیومتریک، منصفانه‌ترین سامانه برای ثبت ورود و خروج و حضور و غیبت کارکنان است. و هنگامی که با نرم‌افزارهای کارگزینی کارکنان و حقوق دستمزد یکپارچه شود، می تواند اثرات مثبتی ایجاد نماید.

به هر حال توصیه می گردد با نصب یک سیستم بیومتریک، محل کار تحت مدیریت خود را کارآمد. و هوشمند تر نمایید. اگر ابهامی دارید؛ با سرزدن به میتوانید بهترین راهنمایی و به روز ترین قیمت های رقابتی را برای نحوه انتخاب صحیح دستگاه حضور و غیاب دریافت نمایید.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم