فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

۵ نکته مهم در مورد دستگاه های حضور و غیاب

شیوه زندگی مدرن ما با تکامل فناوری بیومتریک به طور کامل تغییر کرده است. امروزه بسیاری از روش های جدید به وجود آمده است که از روش های قبلی بهتر است. با افزایش نیازها در بازار، روزانه محصولات جدیدی به بازار معرفی می شود. فناوری امروزی در دستگاه حضور و غیاب بیومتریک نیز پیاده سازی شده است. به عنوان مثال، اگر قصد کار در دفتری دارید، دفاتری وجود دارند که از اسکن بیومتریک اثر انگشت برای حضور شما در دفتر استفاده می کنند.

بهترین روش برای این که نشان دهید در نسل امروز حضور دارید، استفاده از یک دستگاه حضور و غیاب بیومتریک است. دستگاه حضور و غیاب معمولا از ویژگی های بیومتریک مانند ویژگی های منحصر به فرد انسان؛ مثل اثر انگشت، صورت، صدا، DNA ؛ برای تشخیص افراد و دادن دسترسی به آنها استفاده می کند.

 

ماشین های بیومتریک در دنیای امروز

ماشین های بیومتریک به اندازه کافی ایمن هستند تا از آنها برای علامت گذاری استفاده کنند. به همین دلیل امروزه از دستگاه حضور و غیاب بیومتریک؛ در بسیاری از شرکت های چند ملیتی، خوابگاه ها، بیمارستان ها، ادارات، بانک ها و بسیاری از مکان های دیگر استفاده می شود.

دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک؛ از آنجا که بسیار دقیق، مقرون به صرفه وکاربر پسند هستند. و همچنین نصب آنها آسان است، بسیار مفید هستند.

در ادامه می خواهیم به بررسی پنج حقیقت جالب در رابطه با دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک بپردازیم.

  1. اثر انگشت ممکن است در طول زمان تغییر کند.

اثر انگشت می تواند با افزایش سن تغییر کند. در صورت بریدگی انگشت، خواندن اثر انگشت سخت است. بنابراین زمانی که صحبت از سیستم شناسایی می شود ممکن است؛ در طول زمان اثر انگشت تغییر کند و همیشه دقیق نباشد. عوامل زیادی می توانند روی اسکنر اثر انگشت تاثیر بگذارند، یکی از آنها زمانی است که؛ اثر انگشت شما مرطوب باشد یا عرق کرده باشد.

بنابراین مهم است که هنگام استفاده از سنسور اثر انگشت، از تمیز و خشک بودن انگشت خود اطمینان حاصل کنید. برای بهبود عملکرد تشخیص، می توانید از افراد خود را در ساختمان استفاده کنید؛ تا وظایف دستگاه حضور و غیاب را انجام دهند.

دستگاه های حضور و غیاب

  1. دستگاه حضور و غیاب باید هر از گاهی به روز شود.

با توجه به این که داده های بیومتریک در طول زمان ممکن است تغییر کنند؛ پس بسیار مهم است که دستگاه حضور و غیاب بیومتریک به طور مرتب به روز شود. به روز رسانی ها معمولا ویژگی های جدید را ارائه می دهند؛ که این ویژگی ها می تواند حفره های امنیتی سیستم بیومتریک را ترمیم کند. مهم است که شما از آخرین سرویس های امنیتی فناوری اطلاعات مطلع باشید؛ زیرا می تواند عملکرد برنامه شما را در بالاترین حد خود افزایش دهد. و همچنین احتمال خرابی دستگاه را کاهش می دهد.

  1. آهنربا می تواند برای دستگاه های بیومتریک مضر باشد.

تحقیقات نشان داده است که مواردی وجود دارد که هرگز نباید آنها را نزدیک آهنربا قرار دهید. مخصوصا فناوری های مدرن، زیرا دستگاه های مدرن اغلب از مواد مغناطیسی ساخته می شوند. این مورد نشان می دهد که؛ دستگاه های بیومتریک در تماس با آهنرباهای قوی می توانند آسیب ببینند.

متاسفانه یکی از موارد که نباید هرگز نزدیک دستگاه حضور و غیاب بیومتریک قرار دهید، آهنربا است. به این دلیل که دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی در نظر گرفته می شود. این اطلاعات ذخیره شده شامل اثر انگشت شخص ثبت شده است که از طریق نوار مغناطیسی ذخیره شده است. هنگامی که دستگاه بیومتریک به میدان مغناطیسی نزدیک می شود، آهنربا تمام داده های ذخیره شده در دستگاه را پاک می کند.

  1. دستگاه های مختلف روش های مختلفی برای ذخیره اثر انگشت دارد.

برای اهداف امنیتی، اثر انگشت در دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک به صورت عکس ذخیره نمی شوند. اثر انگشت به یک نمایشی ریاضی از نقاط مهم در اثر انگشت و همچنین یک خط الراس جدید و وسیع ترین نقطه یک خط الراس تبدیل می شود. این نمایش در هر دستگاه متفاوت است. مهندسی معکوس نمایش ریاضی به اثر انگشت امکان پذیر نیست. برای امنیت بیشتر دستگاه های حضور و غیاب، سیستم بیومتریک طوری رمزگذاری می شود، که هیچ حریم خصوصی یا سرقت هویتی انجام نمی شود.

  1. دستگاه های بیومتریک می توانند هک شوند.

علیرغم این که استفاده از بیومتریک امنیت کامل را امکان پذیر می کند؛ اما مانند سیستم های حفاظت از رمز عبور، اقدامات امنیتی بیومتریک را می توان به راحتی هک کرد. و تمام اطلاعات حساس ممکن است در دست افراد اشتباه قرار گیرد. هک کردن داده ها می تواند در هر مکانی اتفاق بیفتد. حتی داده های با امنیت بالا به عنوان اطلاعات بیومتریک؛ در بیشتر مکان ها در دسترس خواهند بود؛ که ممکن است از سطح ذخیره سازی امنیتی یکسانی استفاده نکنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، بیومتریک مدرن در بسیاری از مناطق متداول شده است. و برخی از مردم از اقدامات امنیتی عقلانی استفاده نکرده اند. زیرا معتقدند که بیومتریک برای تامین مشکلات امنیتی آنها کافی است. علاوه بر این داده های ذخیره شده در بیومتریک می توانند آسیب پذیر شوند. که این آسیب پذیری منجر به سرقت داده های بیومتریک می شود. بعد از هک شدن ، هکرها داده هایی که سرقت کرده اند برای اهداف بد استفاده می کنند. و باعث نقض امنیت می شوند. نقض امنیت می تواند خسارت زیادی به سازمان وارد کند.

دستگاه حضور و غیاب

 

با دستگاه های بیومتریک مکان خود را ایمن و راحت نگه دارید:

با دانستن پنج واقعیت که در مورد دستگاه های حضور و غیاب بیان شد. شما در حال حاضر دارای اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه های حضور و غیاب هستید. دستگاه های بیومتریک به شما این امکان را می دهد که؛ در محل حضور داشته باشید. و مکان خود را ایمن و راحت نگه دارید. اما داشتن عقل سلیم در انجام اقدامات پیشگیرانه نیز مهم است.

در ادامه به بیان سه نکته می پردازیم؛ که برای افرادی که دارای دستگاه حضور و غیاب هستند مفید است.

  1. رمز های عبور قوی تری برای دستگاه حضور و غیاب خود تعیین کنید. زیرا باعث می شود امنیت دستگاه بیشتر شود و سرقت اطلاعات از آنها دشوار تر شود.
  2. اطلاعات بیومتریک خود را فقط در چند مکان محدود نگه ندارید. که این مورد مانع از نفوذ اطلاعات شما به هکر ها می شود.
  3. هنگامی که به شما اطلاع داد می شود که؛ اطلاعات بیومتریک خود را آپدیت کنید، نادیده نگیرید. زیرا این یکی از بهترین راه ها برای کمک به شما، در ایمن سازی داده ها و کاهش آسیب پذیری امنیتی سیستم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که؛ سیستم عامل و نرم افزار امنیت شما به روز است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم