فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

هوش تجاری

5 ویژگی های داشبورد هوش تجاری

هوش تجاری

5 ویژگی های داشبورد هوش تجاری

داشبورد HR هوش تجاری ابزاری قدرتمند برای مدیریت کارکنان، رشد فرهنگ‌ سازمانی و ایجاد محیط کاری شاداب است. این ابزار نقش مهمی در تجزیه‌وتحلیل کارکنان داشته و بر سراسر بخش‌های سازمان شما تأثیر می گذارد. در این مقاله به مزایای داشبورد هوش تجاری و ویژگی‌های اساسی داشبوردهای هوش تجاری می‌پردازیم.

داشبورد های هوش تجاری چیست؟

داشبورد هوش تجاری ابزار دیجیتالی است که داده‌های کارکنان را سازمان‌دهی می‌کند و بینش مدیریتی ارزشمندی را در مورد نیروی کاری شما ارائه می‌دهد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا دیدی کلی نسبت به کارکنان خود پیدا، پیشینۀ یک کارمند یا تیم را تجزیه‌وتحلیل و روندها را مشخص کنید و تصمیمات را آگاهانه بگیرید.

حتما بخوانید: صفر تا صد نرم‌افزار هوش تجاری

مزایای داشبورد هوش تجاری

یک داشبورد هوش تجاری مناسب می‌تواند تیم منابع انسانی را از کارهای تکراری و زمان‌بر خلاص کند و درنتیجه، تیمی پاسخگوتر و چابک‌تر که آماده انجام کارهای پیچیده و تصمیم‌گیری بهتر است را ارائه میدهد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای داشبوردهای هوش تجاری می‌پردازیم:

• داده های دقیق و سازمان‌دهی شده ای را از کارکنان ارائه می دهد.
• یک چشم‌انداز جامع از نیروی کار و ابزار برای تجزیه‌وتحلیل دقیق یک کارمند یا تیم خاص ارائه می دهد.
• قابلیت هایی را ارائه می کند که به شما کمک می‌کند بر نیروی کار خود نظارت داشته باشید.
• پاسخگویی و ارتباط بهتر بین بخش‌ها را افزایش می دهد.
• گزارش دهی خودکار، بدون خطا و به‌روز را ارائه می دهد.
• استراتژی استخدام مبتنی برداده را بهبود می بخشد.
• روند کاربردی را جهت کاهش غیبت و افزایش عملکرد کارکنان تجزیه‌وتحلیل می‌کند.
• ابزارهای هوشمند و آسانی را برای مدیریت کارکنان دورکار ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار داشبورد هوش تجاری چیست؟

اگرچه داشبوردهای هوش تجاری مزایای زیادی دارند و می‌توانند رابطه شما با کارمندان را بهبود بخشند، انتخاب بهترین نرم‌افزار داشبورد هوش تجاری برای شرکت شما کار آسانی نیست. شما می‌بایست فهرستی از الزامات، امکانات و ترجیحات شرکت خود را تهیه کنید و ببینید کدام نرم‌افزار داشبورد هوش تجاری بیشترین تطابق را با نیازهای شما دارد. در ادامه به قابلیت هایی می‌پردازیم که در داشبورد هوش تجاری باید به دنبال آن‌ها باشید.

حتما بخوانید: چالش های هوش تجاری BI

ردیابی تعطیلات

هوش تجاری این قابلیت را دارد که مانده مرخصی‌های کارکنان را با حفظ امنیت اطلاعات آن‌ها بررسی کرده و به مدیر مربوطه ارائه دهد. نظارت و کنترل بر روی مرخصی‌های سازمان‌ها سبب می‌شود که کارکنان مسئولیت‌پذیرتر شده و غیبت‌های خود را بهتر برنامه‌ریزی کنند.
از سوی دیگر، مدیریت مرخصی توسط کارکنان، بخش منابع انسانی را از کارهای تکراری و وقت‌گیر خلاص می‌کند و فرآیندهای منابع انسانی را روان‌تر و سریع‌تر می‌کند. به‌کارگیری هوش تجاری سبب می‌شود که مدیران منابع انسانی سازمان‌ها روی کارهای پیچیده‌ای مانند تجزیه‌وتحلیل غیبت‌ها، برنامه‌ریزی تعطیلات و پیش‌بینی روندها و . … تمرکز کنند.
یک داشبورد هوش تجاری خوب تعطیلات رسمی، مناطق زمانی و تقویم‌ها را نیز مدیریت می‌کند. با استفاده از ابزارهای هوشمند همچون هوش تجاری، به مدیران مجموعه امکان دسترسی به داده‌ها را با حفظ امنیت آن‌ها قرار داده به‌طوری‌که می‌توانند داشبوردهایی کاملاً به‌روز و باکیفیت را ارائه دهند بنابراین مدیریت کارکنان که یکی از دغدغه‌های اساسی مدیران سازمان‌ها است برطرف خواهد شد.

تجزیه‌وتحلیل کارکنان

داشبوردهای هوش تجاریاغلب برای تجزیه‌وتحلیل معیارهای منابع انسانی مانند نرخ گردش مالی، تعداد کارکنان و یافتن بهترین استراتژی استخدام استفاده می‌شوند.
برنامه منابع انسانی انتخابی شما باید دیدگاه جامعی را در مورد استخدام‌های جدید، تعداد کارمندان، آمار کارکنان (به‌طور مثال، میانگین سن، میانگین سابقه کاری، تاریخ استخدام و غیره)، نمودار سازمانی و ابزارهایی برای مرور، جستجو و فیلتر کردن داده‌ها ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال، شما باید بتوانید داده‌ها را توسط تیم‌ها و دفاتر مجازی‌سازی کنید.

گزارش‌های غیبت

ارائه گزارش‌های کاربردی نیز یکی از قابلیت¬های رایج داشبوردهای مدیریتی منابع انسانی به¬شمار می¬رود که باید متناسب با نیروی کار و سیاست شرکت شما باشد. شما باید برای یک کارمند، یک تیم، یک دفتر یا کل شرکت گزارش‌های مناسبی تهیه کنید. درعین‌حال، برنامه منابع انسانی باید به‌طور خودکار گزارش‌های غیبت ماهانه را ارائه کند تا به شما در پرداخت حقوق و دستمزد و مدیریت کارکنانتان کمک کند.
یک داشبورد هوش تجاری خوب شامل ابزارهایی برای مرتب‌سازی، فیلتر کردن، بصری¬سازی و استخراج داده‌ها است. با طراحی یک داشبورد مناسب با استفاده از ابزارهای هوش تجاری شما قادر خواهید بود انواع مرخصی‌ها،غیبت‌ها،تردد کارکنان،مدت‌زمان حضور،جذب کارکنان،خروج آن‌ها از سازمان و… به تفکیک تاریخ‌های مختلف و بازه‌های زمانی دلخواه بررسی کنید.

معیارهای اساسی منابع انسانی

یکی از دغدغه‌های مدیران منابع انسانی این است که داشبوردهای هوش تجاریچه ویژگی‌هایی باید داشته باشند ؟
با توجه به اینکه هر کسب‌وکاری پیش¬نیازهای مخصوص به خود را دارد؛هوش تجاری این قابلیت را دارد که با بررسی داده‌های منابع انسانی سازمان و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها داشبوردهای متنوعی را با توجه به نیازهای مدیران طراحی و تنظیم کند. داشبوردهای هوش تجاریباید به شما این امکان را دهند تا انواع مسائل مربوط به کارکنان را تنظیم کنید، تعطیلات رسمی را مشاهده و تعداد کارمندان و آمار مربوط به داده‌های کارکنان و همچنین معیارهای عملکرد کارکنان را بررسی کنید علاوه بر این موارد دسترسی‌های متفاوتی نیز به کارمندان خود با توجه به صلاحدید سازمان اختصاص دهید. این موارد، مواردی هستند که در هوش تجاری قابلیت پیاده‌سازی دارند و تجزیه تحلیل داده‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

داشبورد مدیریتی کارکنان دور کار

مدیریت کارمندان دور کار چالشی است که بسیاری از بخش‌های منابع انسانی با آن مواجه هستند. فرآیندهای سنتی منابع انسانی در شرایطی مانند همه‌گیری COVID-19 بلااستفاده هستند. شما باید به‌سرعت خود را تطبیق دهید و فناوری‌های جدید را پیاده‌سازی کنید. داشبورد مدیریت کارکنان مبتنی بر وب دسترسی آسان و ایمن را از هر مکان و دستگاهی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، داده‌های کارکنان را در فضای ابری ذخیره می‌کند و بینش‌های مدیریتی بی‌درنگ یا تاریخچه کامل کارمندان را در چند ثانیه ارائه می‌دهد.
باوجود انبوهی از داده‌های تولیدشده توسط کارمندان، دسترسی آنلاین به آن‌ها امری ضروری است. داشبورد مدیریت کارکنان یک کنترل پنل سازمان‌دهی شده است که در آن می‌توانید نگاهی کلی به نمودار سازمانی بیندازید، سوابق کارمندان را بررسی کنید، به‌روزرسانی کنید و تمام اطلاعات موردنیاز خود را پیدا کنید.

اتوماسیون دقیق تر و کارآمدتر

داشبورد هوش تجاری که توسط نرم‌افزار اکسل ساخته می‌شود، خطاهای بسیار زیادی داشته و به‌روزرسانی آن دشوار است. شما به نرم‌افزار منابع انسانی قابل‌اعتمادی نیاز دارید تا داده‌های خود را به‌صورت ایمن، به‌روز و متمرکز نگه‌دارید. شما همچنین باید پاسخگویی بخش منابع انسانی را افزایش دهید و نیازهای کارکنانتان را شناسایی کنید.
در شرایطی که مدیریت منابع انسانی امری چالش‌برانگیزتر و به‌شدت به داده‌ها متکی است، با استفاده از هوش تجاری داشبوردهایی را به‌صورت آنلاین طراحی کنید که می‌تواند در ارائه داده‌ها، سریع، قابل‌اعتماد و کارآمد هستند و بینش‌های مدیریتی را برای تجزیه‌وتحلیل افراد، معیارهای منابع انسانی و مدیریت کارمندان به شما ارائه می‌دهند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم