فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023

بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023 از فناوری بیومتریک استفاده کرده است. این دستگاه تصویر اثر انگشت افراد را به ثبت میرساند و با هر بار استفاده، تصویر وارد شده با آنچه در دیتابیس موجود است تطابق داده می شود و در صورت یکسان بودن، تایید صورت می گیرد. اما راز و رمز دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بسیار جالب است و دوست داریم در مورد این دستگاه و نحوه اعتبار سنجی آن صحبت کنیم.

دستگاه حضور و غیاب

نحوه کار با بهترین دستگاه حضور و غیاب انگشتی 2023

یکی از ویژگی های مهمی که برای دستگاه حضور و غیاب  در نظر گرفته شده است، زمان ورود و خروج افراد است. یعنی دستگاه سعی کرده پروسه اعتبار سنجی برای هر فرد را بر اساس زمان ورود و خروج آن محاسبه نماید و به این ترتیب چیزی به عنوان جعل یا کپی در این دستگاه دیده نمی شود. موضوع از این قرار است که دستگاه های قدیمی زمان زیادی برای ثبت و شناسایی کد یا رمز نیاز داشتند اما دستگاه اثر انگشتی این مشکل را حل کرده و زمان کمتر از یک دقیقه برای ثبت اثر انگشت کفایت می کند.

حال قصد داریم بگوییم که به طور کلی دستگاه حضور غیاب چطور اثر انگشت شخص را تشخیص داده و شناسایی می کند.

مکانیزم بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023 به این صورت است که افراد انگشت خود را روی سنسور دستگاه قرار می دهند، دستگاه به نقاط تقاطع خطوط روی انگشت دقت می کند و آنها را یک به یک شناسایی می کند، سپس فاصله بین تقاطع را محاسبه می کند و شکلی مانند کهکشان و یا نقشه تهیه می شود. در نهایت نقاط به اعداد صفر و یک کد می شود. این نقشه به عنوان منبع انطباق اثر انگشت شخص خواهد بود و دستگاه پس از آن بر اساس همین نقشه، اثر انگشت افراد را مقایسه می کند، پس هر انگشت دارای یک نقشه مخصوص به خود است.

زمانی که شخص انگشت خود را روی محل مورد نظر دستگاه می گذارد، اسکن صورت می گیرد و اثر انگشت اسکن شده با نقشه های موجود در دیتابیس مقایسه می شود به این ترتیب اگر نقشه اسکن شده با الگوهای از پیش تعریف شده مطابقت داشته باشد، دستگاه اعلام ثبت ورود و خروج می کند و در غیر این صورت خطا می دهد.

 دستگاه اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی دوربین دار

یکی از مدل های جدید دستگاه حضور و غیاب، دستگاهی است که علاوه بر اثر انگشت، چهره شخص را نیز تصویربرداری می کند اما این دستگاه به نسبت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، مکانیزم ابتدایی تری دارد. در واقع دستگاه های دوربین دار سعی به کنترل محیط دارند. مثلا اگر فردی با اجرای چندین باره اثر انگشت خود، به اشتباه، قصد به آسیب رساندن به سنسور دستگاه داشته باشد، دوربین تصویر او را ضبط می کند و به این ترتیب پیگیری وضعیت شخص به خوبی صورت می گیرد. اینطور که بررسی ها نشان داده است این دستگاه ها در مکان های عمومی بیشترین استفاده را دارند.

قیمت بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

به طور کلی قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نسبت به دستگاه‌های کارتی و رمزی بیش‌تر است. اما بهتر است پیش از خرید هر یک از انواع دستگاه‌های حضور و غیاب با موارد موثر بر قیمت آن‌ها آشنا باشید.

برخی از  عوامل تاثیرگذار که بر قیمت  بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023 موثر هستند عبارتند از:

1-تکنولوژی استفاده شده در دستگاه حضور و غیاب 

2-ظرفیت دستگاه حضور و غیاب

3-نرم‌افزار به همراه دستگاه حضور و غیاب

مزایای بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023

امنیت بالا: طراحی دستگاه حضور و غیاب به صورتی است که هرگز فردی نمی تواند الگوی اثر انگشت خود را حدس بزند و یا از روشی استفاده نماید تا اثر انگشت تقلبی اعلام کند. اثر انگشت هر شخص یکتا بوده و تکرار نمی شود.

عدم فراموشی: معمولاً دستگاه حضور و غیاب کارتی و یا رمزی با مشکلات فراموشی رمز و یا جا گذاشتن کارت همراه هستند اما افراد انگشت خود را همیشه با خود به همراه دارند و این موضوع نشان از عملکرد حرفه ای دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است.

کاهش هزینه: شاید فکر کنید قیمت این نوع دستگاه حضور و غیاب به نسبت مدل های کارتی و رمزی بیشتری است اما وقتی نگاه کلی تری به هزینه ها می شود، این تصور کاملاً اشتباه است. بررسی ها نشان داده است که بسیاری از شرکت ها مجبور هستند که هزینه ای بابت گم کردن کارت و یا اشتباه وارد کردن رمز برای تعمیر دستگاه حضور و غیاب پرداخت کنند و گاه خرابکاری کارمندان به قدری زیاد است که هزینه های اضافی به میزان 10 درصد از حقوق کارمندان کسر می شود بنابراین با خرید این نوع دستگاه حضور و غیاب  دیگر خبری از هزینه های اضافی نخواهد بود.

سرعت فوق العاده: یکی از مشکلاتی که کارمندان در گذشته داشتند اینکه می بایست زمان زیادی صرف می کردند تا دستگاه کارت را بخواند و یا رمز را تحلیل کند اما دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از جدیدترین مکانیزم های روز دنیا استفاده کرده است به طوری که ثبت اثر انگشت و شناسایی آن کمتر از یک دقیقه به طول می انجامد.

افزایش بهره وری در شرکت: در گذشته، کارمندان مسئولیت پذیری کمتری نسبت به کار خود داشتند و هر زمان که دوست داشتند از اداره خارج می شوند اما دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی زمان ورود و خروج را دقیق ثبت می کند به این ترتیب دستگاه به بهترین نحو کار می کند و کارمندان نیز مسئولیت پذیری بیشتری در کار خود خواهند داشت.

حذف کاغذ بازی: در دنیای امروز که همه چیز در بستر تکنولوژی پیش می رود، داشتن کارت و یا کاغذ برای ثبت ورود و خروج، اصلاً اتفاق خوبی محسوب نمی شود. به طور کلی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نیاز به کاغذ را به صفر رسانده است و از سنسور دائمی استفاده شده است که پروسه ثبت را به خوبی انجام می دهد.

بهترین مدل دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

مدل های مختلفی از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی وجود دارد که در واقع در سبک های چند منظوره کار می کنند.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کد یک دستگاه ترکیبی است. در این دستگاه افراد پس از اینکه کد پرسنلی خود را وارد می کنند باید انگشت خود را روی سنسور مورد نظر قرار دهند تا بر اساس نمونه های موجود قبلی، شماره کد و ساعت تطابق داده شود. این مدل از دستگاه ها بر اساس یک الگوریتم منظم کار می کنند و کنترل تردد را انجام می دهند. سرعت تشخیص در این حال از نوع اثر انگشتی بالاتر است اما زیاد طول نمی کشد.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی برای ثبت ساعت بهترین گزینه محسوب می شود در واقع کارمندان در ابتدا کارت زده و ساعت ورود بر اساس کارت ثبت می شود و سپس مطابقت لازم به واسطه اثر انگشت صورت می گیرد. این دستگاه ها کیفیت قابل قبولی دارند و برای مکان هایی که حساسیت بالایی دارند استفاده می شود.

بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره که حرفه ای ترین نوع دستگاه ثبت تردد محسوب می شود. در این دستگاه علاوه بر اثر انگشت، چهره شخص نیز به ثبت می رسد و تطابق بر اساس اثر انگشت و چهره صورت می گیرد. بررسی ها نشان می دهد که این دستگاه ها شامل دو دوربین فوق حرفه ای هستند که قدرت شناسایی چهره افراد را در زمان بسیار سریع دارند. دستگاه های حضور و غیاب جدید اغلب بر اساس اثر انگشت و تشخیص چهره کار می کنند و مدل های کارتی و رمزی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی 2023 باید به سنسور انگشت دقت کنید چون کیفیت سنسورها متفاوت است.

نظرات

یک دیدگاه

  1. به نظر من اثر انگشت دیگه یواش یواش در حال منسوخ شدنه. بخصوص بعد از کرونا…
    الان تشخیص چهره حرف اولو میزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم