فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

نرم افزار هوش تجاری

منو دستگاه ها در نرم افزار امین

آموزش نرم افزار مدیریت دستگاه ها و جمع آوری تردد امین

دستگاه ها ← منو دستگاه ها

 

تنظیمات دستگاه ها

جهت انجام تنظیمات دستگاه ها میتوان از سه طریق زیر اقدام نمود:

  1. دبل کلیک کردن بر دستگاه در فرم دستگاه ها
  2. دبل کلیک کردن بر روی دستگاه در بخش درختواره دستگاه ها
  3. راست کلیک کردن بر روی دستگاه در فرم دستگاه ها و انتخاب گزینه تنظیمات
منو دستگاه ها در نرم افزار امین
منو دستگاه ها در نرم افزار امین

پس از باز شدن فرم تنظیمات با تب هایی طبق تصویر زیر رو برو هستیم .

در ادامه به بررسی تب هاب مختلف در این بخش میپردازیم:

اطلاعات اولیه دستگاه:

در این تب طبق تصویر بالا 6 گزینه ی:

  1. نام دستگاه
  2. Frameware مورد استفاه دستگاه در حال حاضر 
  3. کد دستگاه 
  4. مدل دستگاه
  5. نسخه مادر برد دستگاه
  6. نسخه کرنل دستگاه قابل مشاهده است.

تاریخ و زمان :

طبق تصویر بالا در این تب میتوانید در بخش شماره 1 تاریخ شمسی و میلادی دستگاه را مشاهده نمایید، در صورت نیاز ساعت سرور را دریافت نمایید و یا مجددا از دستگاه ساعت را دریافت کنید.
در بخش شماره 2 تظیمات همزمانی تاریخ و زمان انجام میگیرد و میتوان گزینه های همسان سازی تاریخ و زمان دستگاه با سرور و گوشزد کردن اختلاف زمانی دستگاه با سرور را در این بخش فعال نمود.
در بخش شماره 3 تنظیمات Day Lite Saving انجام میگیرد و میتوان گزینه های تغییر ساعت در در روز اول ماه های فروردین و مهر را فعال نمود.
دقت داشته باشید که پس از انجام هر گونه تغییر در هر بخش دکمه اعمال تغییرات آن بخش را بزنید .

شبکه :

در تب شبکه میتوانید تنظیمات مربوط به شبکه ، سرور ، سریال و USB انجام دهید . برای آی پی شبکه میتوانید حالت دستی را انتخاب نموده و آی پی مورد نظر خود را اعمال نمایید . در بخش سرور میتوانید سرور را فعال یا غیرفعال نمایید . در بخش سریال میتوانید سرعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید . در بخش USB نیز میتوانید آنرا فعال یا غیر فعال نمایید.

حالات تشخیص :

در تب حالات تشخیص نیز میتوان انتخاب نمود که دستگاه انتخابی شما از چه حالت تشخیصی جهت ثبت تردد ها استفاده نماید.

اثر انگشت :

در این تب میتوانید تنظیمات مربوط به اث انگشت را انجام داد . در بخش شماره 1 مشخصات نمونه ها ، در واقع نوع نمونه را انتخاب مینمایید و میتوانید گزینه رمزگذاری را فعال یا غیرفعال نمایید. در بخش شماره 2 تنظیمات مربوط به سنسور دستگاه انجام میگرد و برای اعمال تنظیمات بیشتر از بخش شماره 3 میتوان اقدام کرد.

نمایشگر صدا و تصویر :

در تب نمایشگر و صدا میتوانید تنظیمات مربوط به پس زمینه و صدای دستگاه خود را انجام دهید. در قسمت پایین این تب همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است تنظیمات بیشتری دیگری همچون زبان دستگاه و سایر موارد میتوان انجام داد.

کلید های عملیاتی :

در این تب میتوانید کلید های موجود بر دستگاه خود را جهت عملیات های مختلف تعریف نمایید . طبق بخش مشخص شده در تصویر میتوان حالت کلید عملیاتی را انتخاب نمود . توجه داشته باشید که هر کلید میتواند ثابت و یا رله باشد . هنگامی نوع یک کلید رله انتخاب میشود که بعنوان مثال پس از ثبت تردد فرد از طریق دستگاه لازم است قفلی نیز باز شود ( مثلا مکان هایی که جهت ورود به دسترسی و اجازه نیاز دارند).

کنترل دسترسی :

در این تب میتوانید محدودیت در تردد های این دستگاه اعمال نمایید مثلا حداقل زمان بین دو تردد متوالی را مشخص نمایید و یا حداکثر تعداد تردد های ثبت شده در یک زمان مشخص را تعیین نمود . از طرفی میتوان دسترسی های پیش فرض فعال یا غیر فعال نمود . از دیگر امکانات این فرم این است که میتوان رله های دستگاه را از این فرم روشن و یا خاموش نمود .

فعال سازی:

در این تب میتوانید دستگاه خود را فعال نمایید بدینصورت که کد فعال سازی دستگاه مورد نظر خود را از شرکت دریافت نموده و در بخش کد فعال سازی وارد کرده و ذخیره نمایید.

تنظیمات جمع آوری :

در این تب در بخش شماره 1 میتوان نوع جمع آوری دستگاه را انتخاب نمود . در بخش شماره 2 سایر تنظیمات مانند انتقال به نرم افزار های حضور غیاب و رستوران ، اعمال پیشکارت و یا کلید های عملیاتی انجام میشود . در بخش شماره 3 نیز میتوانید رویداد های مورد نیاز خود را فعال و یا غیر فعال نمایید.

انتقال پرسنل :

انتقال پرسنل در نرم افزار امین
انتقال پرسنل در نرم افزار امین

در این تب میتوانید پرسنل دستگاه مورد نظر خود را به دیگر دستگاه ها منتقل کنید بدینصورت که ابتدا از بخش شماره 1 کاربران دستگاه را دریافت میکنید و سپس در بخش انتخاب دستگاه از طریق دکمه اضافه به لیست، دستگاه مقصد را انتخاب نموده و پس از انتخاب پرسنل مورد نظر جهت انتقال آنها را از طریق دکمه ارسال ( بخش شماره 2) دستگاه مقصد ارسال نمایید.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم