فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

فناوری دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست ؟

یک روش تشخیص چهره از طریق علم بیومتریک و با استفاده از فناوری دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره است که بر اساس خطوط و ویژگی های منحصر به فردی مانند فاصله بین چشم ها، فاصله بین چشم ها و بینی، فاصله بین بینی و لب ها طراحی شده است و ویژگی های منحصر به فردی که در چهره وجود دارد را شناسایی میکند.

بعد از وقوع اپیدمی در جهان که یکی از مهم ترین آن ها ویروس کرونا (کووید 19) بود، یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها، موضوع عدم انتشار ویروس از طریق دستگاه های حضور و غیاب است. زیرا با برخی از مدل های دستگاه حضور و غیاب مانند دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی یا رمزی، تماس فیزیکی کامل با دستگاه و امکان انتقال بیماری وجود دارد. به همین منظور دستگاه های جدید حضور و غیاب تولید و روانه بازار شد که تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرد و خیال پرسنل و مدیران را تا حد زیادی راحت کرد.

فناوری دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره یکی از جذاب ترین و جدیدترین مدل های سیستم هایحضور و غیاب بودند که وارد بازار شدند. این دستگاه حضورو غیاب بر اساس اطلاعات بیومتریک کار می کند که یکی از اصلی ترین آنها چهره افراد است. برخلاف دستگاه های حضور و غیاب کارتی و اثر انگشتی، این مدل از دستگاه های حضور و غیاب به دلیل شناسایی اطلاعات شخصی منحصر به فرد (بیومتریک) ایمن ترین و مطمئن ترین دستگاه های حضور و غیاب محسوب می شوند.

دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره با استفاده از فناوری به کار رفته در خود، تصویر ورودی افراد را از دوربین‌های تعبیه‌شده در دستگاه در حافظه خود ذخیره و پردازش می‌کنند.

حتما بخوانید: بهترین برند دستگاه حضورو غیاب

سرعت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه های تشخیص چهره حضور و غیاب سرعت و دقت بالایی دارند که می توانند در کمترین زمان چهره افراد را شناسایی کنند. در این مدل دستگاه برای هر پرسنل یک فرد منحصر به فرد تعریف شده و تقلب تقریبا غیر ممکن است. روش های شناسایی در این مدل دستگاه به دو صورت وجود دارد است. روش اول از طریق سخت افزار یا دستگاه حضور و غیاب است، در این روش کاربری که به تنظیمات دستگاه دسترسی دارد می تواند چهره افراد را روی دستگاه تعریف کند.

این روش تعریف چهره برای سازمان هایی مناسب است که چندین دستگاه حضور و غیاب دارند و نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. در برخی از مدل های دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره امکان انتقال چهره های تعریف شده از طریق USB وجود دارد که باعث می شود نیازی به تعریف چهره افراد در تمامی دستگاه ها برای حضور و غیاب نباشد و کافی است آن ها را در یک دستگاه وارد کنید. برخی از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره نیز می توانند از طریق USB به روز شوند.

یکی دیگر از روش های تعریف چهره در دستگاه های حضور و غیاب از طریق نرم افزار است که در این مدل بر اساس نرم افزار طراحی شده امکان ثبت و تعریف چهره دستگاه حاضر وجود دارد. در این روش معمولا اطلاعات کامل پرسنلی نمایش داده می شود و بر اساس هر شماره پرسنلی می توان از طریق نرم افزار یک نفر را تعریف کرد و افراد تعریف شده بر روی دستگاه حضور و غیاب را از طریق نرم افزار به دستگاه های دیگر منتقل کرد.

همچنین امکان پشتیبانی از چهره های پرسنل تعریف شده در دستگاه حضور و غیاب وجود دارد، بنابراین در صورت از بین رفتن اطلاعات در دستگاه حضور و غیاب به راحتی می توانیم چهره های تعریف شده را در حافظه دستگاه حضور و غیاب بازیابی کنید.

حتما بخوانید: خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

روش کار دستگاه تشخیص چهره

ابتدا باید چهره فرد مورد نظر در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تعریف شود که از طریق دستگاه یا نرم افزار می توان از آن برای این منظور استفاده کرد. بسته به مدل دستگاه ممکن است ۱۰ تا ۲۰ ثانیه طول بکشد تا دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، چهره افراد را شناسایی کند.

پس از تعریف چهره افراد در دستگاه حضور و غیاب، در صورت ارسال موفقیت آمیز پیام، افراد می توانند ورود و خروج خود را در دستگاه ثبت کنند. معمولاً حدود 2 تا 3 ثانیه طول می کشد تا کارکنان هنگام ورود و خروج چهره افراد را تشخیص دهند.

مزایای فناوری دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با مزایای متعددی مانند عدم نیاز به تماس فیزیکی، عدم محدودیت در محیط‌های کاری خشن و شرایط آب و هوایی، و امکان تقلب بسیار کم، یک راه حل مدرن و ایمن برای کنترل تردد پرسنل است.

صرفه جویی در وقت

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، طبق الگوریتم شناسایی، سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها برای شناسایی افراد و ثبت ورود و خروج پرسنل دارد.

بهداشت

با این مدل از دستگاه های حضور وغیاب به دلیل عدم امکان تماس فیزیکی با دستگاه سرویس، امکان سرایت بیماری های واگیردار بسیار کم است و این امر باعث می شود کارکنان با خیال راحت از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنند.

سریع و دقیق

با توجه به اینکه شناسایی افراد در این مدل از دستگاه های حضور و غیاب بر اساس ویژگی های منحصر به فرد هر فرد است، دقت و سرعت شناسایی در دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره بسیار بالاست.

عدم امکان تقلب در حضور و غیاب

فناوری دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به صورتی اسن که برای هر کد فقط یک چهره قابل تعریف است و با توجه به این قابلیت، امکان تقلب در این دستگاه بسیار کم یا صفر است.

البته دستگاه های حضور و غیاب چند منظوره نیز در بازار وجود دارند که علاوه بر ماژول تشخیص چهره، به عملکردهای دیگری مانند تشخیص اثر انگشت، تشخیص کارت یا و رمز نیز مجهز شده و راه حل های جایگزینی را در زمینه حضور و غیاب ارائه میدهند.

با توجه به مطالب ذکر شده و همچنین بحث در مورد بیماری های واگیردار به ویژه کرونا (کووید 19) می توان نتیجه گرفت که دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای سازمان ها و شرکت ها به ویژه بیمارستان ها و کارخانجات باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم