فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

در ابتدا با فرایند مدنظر ما برای مربیگری OKR در مجموعه شما آشنا شوید. (در انتها می توانید با پر کردن فرم، از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.)

 

مراحل مربیگری OKR

 
مراحل مربیگری Okr
 

قدم صفر: بررسی وضعیت شرکت و توافق بر چرایی نیاز به OKR

در ابتدا و در صورت وجود سیستم مدیریت عملکرد فعلی شرکت بررسی می شود، باید نحوه اندازه گیزی و مدیریت عملکرد فعلی بررسی شود زیرا قصد داریم از چارچوب OKR برای شناسایی اهداف و ردیابی نتایج کلیدی استفاده کنیم و این موضوع تاثیر مستقیم بر فرهنگ و ذهنیت شرکت دارد.

اگر سیستم فعلی وجود نداشت و عملاً مبنای ارزیابی عملکرد بصورت ذهنی و بر اساس نظرات مدیرعامل یا… بود، بهتر است ذهن مدیر و مربی به هم نزدیک شود تا بدانند قرار است با چه طرزفکری روی پیاده سازی OKR متمرکز شوند.

یک سوال اساسی که باید گاسخ شفافی برای آن در این جلسات پیدا کنیم، چرایی پیاده سازی OKR است. شرکت باید دلیل خاص خود را داشته باشد و اگر نداند چرا قصد اجرای این روش را دارد، مشخصا قعلا زمان مناسبی برای پیاده سازی نیست.

شاید دلیل را نتواند به سادگی بگوید بر همین اساس نیاز به مربی دارد تا بتواند از میان دغدغه های مطرح شده در جلسه، ریشه مشکلات را شناسایی کند و آنقدر تجربه داشته باشد که بداند با OKR مشکلات حل می شود یا خیر…

 

قدم اول: تعیین پارامترهای استقرار

در این مرحله و قبل از برداشتن هر قدم اجرایی، باید پاسخ سوالات زیادی پیدا شود:

  • برای مثال و بر اساس شناخت اولیه، دلیل اجرای OKR و ارتباط آن با چشم انداز و ماموریت شرکت تعیین می شود.
  • چه تیمهایی باید تعریف شود؟
  • چه تعداد OKR تنظیم خواهد شد.
  • چگونه از همسویی تیمها اطمینان پیدا خواهیم کرد؟
  • نحوه امتیازدهی به OKR چگونه خواهد بود؟
 

قدم دوم: آموزش OKR به کلیه پرسنل

کارگاه‌های آموزشی OKR با حضور کلیه پرسنل شرکت بصورت حضوری یا غیرحضوری برگزار خواهد شد. معمولا مدت زمان این جلسات 3 الی 4 ساعت بوده و حدودا! 4 جلسه نیز بطول خواهد انجامید.

در انتهای جلسات آموزشی باید تمامی پرسنل شرکت توانایی تعریف و استفاده از اهداف و نتایج کلیدی را داشته باشند و بدانند که امتیازدهی به OKRها چگونه انجام خواهد شد (جهت آشنایی با مفهوم OKR به اینجا مراجعه کنید).

در پایان جلسات آموزشی باید تیمها یک پیش نویس از OKRهای خود تهیه کنند که در حالت ایده آل این کار به کمک اعضای تیم انجام شده است.

 

قدم سوم: مربیگری چرخه OKR

مربی‌گری OKR سه مرحله دارد. برای اجرای صحیح این مراحل نیاز به برگزاری جلسات یک ساعته در صبح یکی از روزهای هفته به مدت یک الی سه فصل است.

سه مرحله مد نظر ما عبارتند از:

  1. کارگاه های تنظیم OKR
  2. برگزاری جلسات Check-in معمولا بصورت هفتگی
  3. برگزاری جلسات گذشته نگر و بررسی نتایج
 
 

 

با ما در ارتباط باشید

 

لطفا فرم زیر را با دقت تکمیل بفرمایید و علی الخصوص برای سوال مطرح شده دغدغه های خود را شفاف اعلام کنید تا بتوانیم بهترین کارشناس را برای شما انتخاب کنیم.

مدیریت عملکرد OKR

نام و نام خانوادگی(ضروری)
نوع سازمان/شرکت شما(ضروری)
ارتباط مستقیم