فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

شفافیت سیستم های بیومتریک چهره

شفافیت همچنان قابلیتی است که زمانی که صحبت از سیستم های بیومتریک چهره هدف گذاری شده برای شهروندان می شود. دولت ها در سراسر جهان این توانایی را ندارند که آنها را نشان دهند.

مدافعان حریم خصوصی در جستجوی این هستند؛ که دولت ها به بررسی بیشتری برای در نظر گرفتن، آزمایش و عملکرد پایگاه های داده و الگوریتم های تایید چهره بپردازند. که شامل پروژه هایی می باشند که آژانس ها با مشاغل و کسب و کارها همکاری می کنند.

در انگلستان و استرالیا، اکنون برنامه هایی زیر سوال می روند. و سیستم عجیب تری که در ابوظبی مستقر شده است، نگرانی های شفافیت را از ماه جولای شروع کرده است.

خدمات سلامت ملی بریتانیا که جزء یکی از معدود واحدهای دولتی محسوب می شود که افراد در تمام گرایش های سیاسی، آن را مورد تحسین قرار می دهند. درباره معامله ای که با فروشنده احراز هویت IPROOV برای ساخت یک اپلیکیشن اداری رخ داده است. و توسط 10 میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته، شفاف نبوده است.

نگهداری بیومتریک چهره برای تایید هویت

برحسب گفته های گاردین، این کمپانی در لندن واقع شده است که توانسته تکنولوژی را در اختیار کاربران قرار دهد. که این فناوری به اپلیکیشن کمک می کند. تا بتواند بیومتریک چهره را برای تایید هویت از ویدیو جمع آوری و نگهداری کند. افراد با استفاده از این اپلیکیشن می توانند؛ برخی از کارهای بوروکراتیک را انجام دهند. که شامل دسترسی به سوابق پزشکی و دریافت گواهی نامه واکسن کرونا می باشند.

با وجود اینکه در سال 2019، قراردادی امضا شده است، برحسب گفته هایی که در نشریات منتشر شده است. NHS به دلایل امنیتی تا هفته گذشته، آن را در سایت خود مورد قبول قرار نداده است. امنیت همچنین به عنوان دلیلی برای نشان ندادن ارزیابی تاثیر محافظت از اطلاعات استناد شده است.

به عنوان مثال، برحسب گفته هایی که در مقاله اشاره شده است. اگر بخواهیم مدت زمانی که اطلاعات نگهداری می شوند. را آشکار کنیم، کاری منطقی و عاقلانه نخواهد بود.

بدتر از آن این است که از دیدگاه برخی از افراد، سخنگوی این وزارت خانه این گونه اظهار کرده است که آژانس های اجرای قانون این قابلیت را دارند. تا بتوانند برای مشاهده اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم درخواست کنند.

سیستم های بیومتریک چهره

سیستم های بیومتریک چهره از چه ویژگی هایی برخوردار می باشند؟

در استرالیا، دولت به علت گسترش بی صدای سیستم های تایید داوطلبانه چهره در ایالت های نیو ساوت ولز و ویکتوریا، آتش سوزی ایجاد کرده است.

برحسب گزارشاتی که رویترز بیان کرده است، این محصول یک اپلیکیشن است که دولت با استفاده از آن می تواند، اطمینان حاصل کند. که در حقیقت، شخصی که تحت دستورات قرنطینه می باشد، جدا از افراد دیگر و منزوی شده است.

جنویس که تولید کننده نرم افزار استرالیایی می باشد، پیش از این با پلیس غرب استرالیا همکاری کرده است. و توانسته آن را در نوامبر سال 2020 در آن ایالت گسترش دهد. اما هنوز در ایالت های جنوب شرقی کشور مستقر نشده است.

برحسب گزارشات به دست آمده، رهبران دولت در غرب استرالیا این اجازه را نداشته اند، تا از این اپلیکیشن در مواردی غیر از موارد مرتبط با ویروس کرونا استفاده کنند.

احتمال می رود که این محصول، فروش سختی برای برخی از مردم استرالیا به همراه داشته باشد.

نقش سیستم تشخیص چهره در تشخیص جرم و جنایت

در این ماه، ناشر اخبار اروپایی EURACTIV متوجه شده است؛ که نقش سیستم تشخیص چهره از طریق دولت فدرال اتریش برای پیش گیری از جرم و جنایت ساخته شده است. و بی سر و صدا در سراسر این کشور توسعه یافته است.

در قسمتی از قوانین در سال 2020، این سیستم برای پیدا کردن افرادی که به جرم و جنایات جدی مشکوک بوده اند، مورد استفاده قرار گرفته. و به فروش رسیده است. چهره ها با استفاده از دوربین های نظارتی ثبت می شوند. و در مقایسه با یک پایگاه اطلاعات در حال رشد، اکنون تقریبا از 640000 ورودی برخوردار می باشد.

برحسب گزارشات به دست آمده در EURACTIV، دولت همراه با تاخیر این گونه اظهار کرده است؛ که این سیستم از آن لحظه به بعد برای کشف تظاهر کنندگان کاربرد دارد.

سرمایه گذاران در اوایل سال جاری از فراهم کنندگان بیومتریک چهره درخواست کرده اند؛ که شفافیت خود را برای اعتماد عمومی توسعه دهند.

سیستم های بیومتریک چهره

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم