فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

ابتکارات دیجیتالی

ابتکارات دیجیتالی با چه روش هایی باید پذیرفته شوند؟

ابتکارات دیجیتالی به مدت چند سال است که در دستور کارها قرار گرفته اند. اما پاندمی جهانی منجر به تحت فشار قرار دادن بیش از حد آنها شده است. برنده ها و بازنده هایی وجود دارند. ما نابودی سازمان هایی را دیده ایم که انتظار چنین تحول سریعی را نداشته اند و بالعکس، سازمان هایی هم وجود دارند که از توسعه و پیشرفت زیادی برخوردار می باشند.

ما اکنون می توانیم نقطه عطف دیگری را در سفر به سمت ابتکارات دیجیتالی به دست آوریم. هویت دیجیتالی وارد دوره بلوغ شده است. دولت ها، هیولاهای تکنولوژی و سایر سهام داران اصلی دیگر در سراسر بخش ها و مرزها سعی می کنند تا بتوانند این امر را تا دو سال آینده به حقیقت تبدیل کنند. اما با این وجود، ما در واقع هنوز شک و تردید را در بین ده ها هزار سازمان مشاهده می کنیم. آنها هویت دیجیتالی را در رادار خود قرار داده اند، اما هنوز برای پذیرش کامل آن آمادگی ندارند. آنها جزء سازمان هایی می باشند که بیشترین استفاده را از هویت دیجیتالی خواهند کرد.

موانع پذیرش

سر و صدای زیادی درباره هویت دیجیتالی همراه با کنفرانس های متعدد، گزارش های هیئت دولت و بحث هایی در سراسر جهان با تمرکز بر روی این موضوع در حال وقوع می باشد. اما سوالاتی از سوی سازمان هایی که هنوز آمادگی خود را نشان نداده اند؛ مطرح شده و آن این است: که هویت دیجیتالی چه عملکردی را می تواند به آنها ارائه دهد و اینکه تا چه حد می تواند مناسب کار آنها باشد. پاسخ کافی به این سوالات داده نشده است.

تاثیر ابتکارات دیجیتالی بر روی مراحل کلاهبرداری، مرکز قابل توجه این نگرانی ها شده است. همراه با این نگرانی ها، عدم وضوح درباره اینکه زمانی که کلاهبرداری صورت می گیرد؛ چه کسی مسئول آن می باشد نیز به وجود آمده است. همچنین لازم است که شفافیت و وضوح بیشتری درباره اینکه چگونه می توانیم شناسه دیجیتالی را همراه با امنیت کامل ایجاد کنیم. و اطلاعات را بدون نقض قوانین و مقررات قانونی، بازیابی کنیم، ارائه شود. به علاوه، سوالاتی درباره هزینه های کسب و کار نیز مطرح شده است. سوال این است که آیا مراحل و ابزارهایی که برای پذیرش این تکنولوژی مورد نیاز می باشند و همچنین کنترل کلاهبرداری و نگرانی های قانونی می توانند به طور چشم گیری منجر به افزایش هزینه های کاربران شوند؟

ابتکارات دیجیتالی

ابتکارات دیجیتالی از چه ویژگی هایی برخوردار می باشند؟

این سوالات از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. و قبل از اینکه طرفین بپذیرند که شناسه دیجیتالی به طور کامل تصویب شود، ابتدا باید به این سوالات پاسخ داده شود. در حقیقت، هویت دیجیتالی، خواه سازمان ها برای آن آمادگی داشته باشند یا خیر، در حال تصویب کامل می باشد. سوالات آنها درباره ابتکارات دیجیتالی مورد بررسی قرار گرفته است. اما لازم می باشد که پاسخ این سوالات به صورت تاثیر گذاری به آنها ارائه شود.

پیشرفت های کلیدی که منجر به این می شوند تا هویت دیجیتالی به طور کامل پذیرفته شود.

هیولاهای تکنولوژی جهانی توانسته اند نقش تاثیر گذاری را ایفا کنند. زیرا میلیاردها سرمایه گذاری کرده اند تا بتوانند تکنولوژی هایی را برای فعال سازی هویت دیجیتالی و کاهش هزینه های پذیرش ایجاد کنند. با این وجود، دو پیشرفت مهم و کلیدی وجود دارند که منجر به این شده اند؛ تا هویت دیجیتالی در دو سال گذشته رو به جلو حرکت کند. تکنولوژی های بیومتریک و افزایش دسترسی به مدارکی که می توان آنها را به صورت دیجیتالی ارائه داد.

دیگر ویژگی های ابتکارات دیجیتالی

تنها در دهه گذشته، تکنولوژی های بیومتریک توانسته اند وارد مسیر اصلی شوند. تکنولوژی امنیتی بیومتریک به عنوان ابزار تایید و احراز هویت، شناخته شده اند و حمله کلاهبرداران را اگر غیر ممکن نکند، دشوارتر می کند. در حال حاضر، در فرودگاه ها زمانی که احراز هویت مسافران برحسب اسناد شناسه آنها در سیستم های کنترل مرز اتوماتیک (ABC) انجام می شود. مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون، ابتکارات دیجیتالی بیشتری در حال ظهور می باشند.

به دلیل حرکت هر چیزی به صورت آنلاین، بر روی گسترش معادلات دیجیتالی اسناد کاغذی تمرکز زیادی شده است؛ که اثبات می کند ما در دنیای فیزیکی، چه کسی هستیم. به عنوان نمونه، پروژه های گواهی نامه رانندگی دیجیتالی توانسته اند جنبش هایی را در کشورهایی شامل ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و هلند ایجاد کنند.با وجود اینکه اکنون بیشتر از یک میلیارد گذرنامه های الکترونیکی در گردش هستند. گواهی های واکسیناسیون در حال حاضر در زمان سفر می توانند با استفاده از یک اپلیکیشن، ارائه داده شوند. در بریتانیا، بانک داری باز توانسته است اثبات هویت شخص را آسان تر کند. زیرا افراد بدون اینکه نیاز باشد تا اسناد فیزیکی خود را ارائه دهند، می توانند از وضعیت مالی خود مطلع شوند.

ابتکارات دیجیتالی چه منافعی را می توانند در اختیار کاربران قرار دهند؟

تکنولوژی های بیومتریک و اعتبار نامه های دیجیتالی علاوه بر اینکه می توانند پیشرفت های تکنولوژیکی را به طور مداوم گسترش دهند. بلکه این توانایی را نیز دارند تا اثبات شناسه قوی تر و همچنین احراز هویت قدرتمندتری را ارائه دهند که منجر به این می شود تا حمله کلاهبرداران به هویت های دیجیتالی بسیار دشوار شود.

این پیشرفت ها توانسته اند در پذیرش ابتکارات دیجیتالی بسیار موثر باشند. و همچنین به افراد کمک می کنند تا بتوانند این فن آوری را از دیدگاه قانونی و نظارتی به رسمیت بشناسند. در حال حاضر، هویت دیجیتالی توانسته است نقش مهمی را در مقررات تروریسم و همچنین جلوگیری از پول شویی ایفا کند. و به سرعت جایگاه خود را در مناطق دیگر همراه با اطمینان و اعتماد بالا به دست آورده است. در اینجا، فروش مسکن در بریتانیا را برای شما مثال می زنیم. اداره ثبت اسناد و مدارک HM (The HM Land Registry) اخیرا هویت دیجیتالی را به کار برده است.بنابراین افراد در معاملات انتقال املاک می توانند هویت خود را اثبات کنند. OIX توانسته است بازخورد خود را با روش اثبات هویت ثبت اسناد و مدارک HM به شراکت بگذارد. تا بتواند فراگیری و ثبات سطح اعتماد را به دست آورد.

ابتکارات دیجیتالی

چارچوب اعتماد در حال ایجاد شدن می باشد

دولت ها تلاش می کنند تا بتوانند چارچوب های اعتماد را ایجاد کنند. و این امر از اهمیت زیادی در سراسر جهان برخوردار شده است. بریتانیا، کانادا، استرالیا، سوئد و نیوزلند. OIX می تواند چارچوب های اعتماد قوی را ایجاد کند؛ و اطمینان حاصل می کند که استانداردهای خدمات هویت دیجیتالی رعایت شده اند. این چارچوب ها برای ایجاد اعتماد در تمام افراد در زیست بوم هویت دیجیتالی برای اعتماد به یکدیگر مورد نیاز می باشند. آنها می توانند دستورالعمل های واضحی را برای سازمان هایی که دچار تردید هستند، فراهم کنند. و به سوالاتی که آنها درباره اثبات، تایید، امنیت، استانداردهای فنی، گواهی نامه، مسئولیت و جبران خسارت مطرح کرده اند، به درستی پاسخ می دهند.

افراد نیاز دارند تا آموزش ببینند

متخصصان و تامین کنندگان توانسته اند درباره کار خود در فضای هویت دیجیتالی با صراحت گفتگویی داشته باشند. اما این گفتگوها وضوح و شفافیت کافی را در اختیار افرادی که تصور می کنند باید جزء مصرف کنندگان نهایی باشند. هویت خود را مدیریت کنند و اینکه چه اطلاعاتی را در اختیار داشته باشند، قرار نداده اند. آنها برای اینکه بتوانند مراحل پذیرش ابتکارات دیجیتالی را شروع کنند، نیاز دارند تا به طور کامل بدانند که یک هویت دیجیتالی خوب از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد. این افراد به ابتکاراتی نیاز دارند که به طور مستقیم، برای درک آنها ایجاد شده اند.

خبر خوب این است که علاوه بر اینکه چارچوب های اعتماد دولت (Trust Frameworks) در حال گسترش می باشند و جزئی از طرح های بخشی محسوب می شوند. به استانداردهای خدمات هویت دیجیتالی، ملاحظات کاربردی و منفعت های مهم برای هر بخش نیز می پردازند. OIX برای آموزش و تشویق افراد به پذیرش این فن آوری در سراسر بانک داری، امور مالی، خرده فروشی، خرید و فروش مسکن، پرداخت ها، حقوق بازنشستگی، رسیدگی به استخدام و مشاغل، سن، سفر و تحصیلات، توانسته است با این طرح ها همکاری صمیمانه ای داشته باشد.

OIX همچنین یک کنفرانس مهمی را در روز پنج شنبه 14 اکتبر 2021 در لندن برگزار می کند- کنفرانس اعتماد شناسه (The Identity Trust Conference)- تبدیل هویت دیجیتالی به واقعیت (Making Digital ID a Reality)- که این کنفرانس منجر به کاهش سر و صدای ایجاد شده درباره ابتکارات دیجیتالی می شود و به سوالات پاسخ می دهد.

نکته مهم و اساسی این است که هویت دیجیتالی به سمت پذیرش دسته جمعی حرکت می کند. اکنون زمان آن رسیده است که سازمان ها برای به کارگیری این تکنولوژی، آمادگی داشته باشند.

نظرات

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم