فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

مقایسه ۵ دستگاه اثر انگشتی حضور و غیاب

این مقاله با این فرض تهیه شده که شما برای کنترل حضور و غیاب پرسنل خود، تصمیم گرفته اید. که از دستگاه حضور و غیاب انگشتی بجای دستگاه های تشخیص چهره استفاده کنید. (به جهت هزینه کم تر و یا موارد دیگه ). اکنون میخواهید بین بهترین های این سری از دستگاه ها مقایسه ای انجام دهید. تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را برای سازمان یا شرکت خود انتخاب کنید.

در غیر اینصورت به شما پیشنهاد میدهیم که قبل از مطالعه این مقاله، حتما مقاله مقایسه ۵ عدد از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره و همچنین مقاله نحوه انتخاب دستگاه های ورود و خروج بایومتریک را بخوانید.

در ادامه ما سعی میکنیم این دستگاه ها را از جهت مهم ترین ویژگی های تاثیر گذار در انتخاب شما مانند موارد زیر بررسی نماییم:

  • هر کدام از دستگاه ها چه تعداد اثر انگشت را میتوانند ذخیره نمایند؟
  • تعداد کاربرهایی که میتواند در هر دستگاه تعریف شود.
  • سرعت شناسایی اثر انگشت
  • این دستگاه ها از کارت هم پشتیبانی میکنند یا خیر؟
  • امکانات جانبی مانند پورت ها و قابلیت های شبکه

دستگاه های که قصد داریم آنها را مقایسه کنیم از بهترین دستگاه های رده اثر انگشتی هستند. که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در این مقایسه مدل های مشابه که فرق چندانی باهم ندارند مورد ارزیابی قرار نگرفته اند لازم به ذکر است. که سازنده های آنها (ایران، کره و چین هستند) که در ذیل آمده اند:

  • دستگاه حضور و غیاب توسان مدل اثر انگشتی
  • دستگاه سوپریما بایو استیشن Suprema Biostation
  • حضور و غیاب اثر انگشتی تایمی مدل TFS 70
  • دستگاه اثر انگشت تایمی TM 88
  • دستگاه حضور و غیاب BioStation A2

 

مقایسه دستگاه ها از نظر تعداد اثر انگشت

با این مقایسه مهم میتوانید بر اساس سازمان های بزرگ یا سازمان های متوسط و شرکت ها کارایی هر دستگاه حضور و غیاب را بسنجید. با این ترتیب دستگاه اثر انگشتی حضور و غیاب سوپریما Biostation  و Biostation A2  برای سازمان های خیلی بزرگ و ۳ تا دستگاه دیگر برای سازمان های متوسط و شرکت ها استفاده خواهند شد.

نام دستگاه

         توسان  Timmy TM 88

      Suprema

     Biostation

 Timmy TFS 70  BioStation A2
تعداد اثر انگشت    ۴.۵۰۰     ۳.۰۰۰    ۴۰۰.۰۰۰     ۳.۰۰۰   ۵.۰۰۰.۰۰۰

 

مقایسه دستگاه ها از نظر تعداد کاربر

دلیل اینکه تعداد اثر انگشت ها با تعداد کاربرها برابر نیست میتوان به این نکته اشاره کرد. که برای هر کاربر ممکن است چند اثر انشگت جداگانه تعریف شود.

نام دستگاه

         توسان  Timmy TM 88

      Suprema

     Biostation

 Timmy TFS 70  BioStation A2
ظرفیت کاربر   ۳۰۰.۰۰۰    ۱۰۰.۰۰۰    ۴۰۰.۰۰۰       —   ۵۰۰.۰۰۰

 

مقایسه دستگاه های حضور و غیاب از لحاظ سرعت شناسایی اثر انگشت

برای بررسی میزان اهمیت این موضوع با این فرض که پرسنل در ساعت مشخصی از شرکت وارد یا خارج میشوند. با این وجود در صورتی که سرعت تشخیص اثر انگشت بالا نباشد. امکان تشکیل صف در گیت ورودی همیشه وجود دارد. و عدم توجه به این موضوع موجب بروز مشکلات زیادی برای شرکت ها و سازمان ها خواهد شد.

در زیر جدول مقایسه سرعت تشخیص اثر انگشت برای مدل های مختلف آمده است. لازم به ذکر است که واحد سرعت شخیص تطبیق تعداد اثر انگشت در ثانیه است. به عنوان مثال اگر سرعت تشخیص اثر انگشت ۱۵۰.۰۰۰ در ثانیه باشد و شما ۳۰۰.۰۰۰ کارمند داشته باشید. در بدترین حالت ممکن تشخیص اثر انگشت فرد ۲ ثانیه زمان خواهد برد.و اگر ۱۰۰۰ کارمند داشته باشید این عدد در کسری از لحظه یعنی ۱/۱۵۰ خواهد بود.

نام دستگاه

         توسان  Timmy TM 88

      Suprema

     Biostation

 Timmy TFS 70  BioStation A2
سرعت تشخیص  اثر انگشت   ۰.۱ ثانیه   ۰.۸ ثانیه     ۳.۰۰۰     ۳.۰۰۰    ۱۵۰.۰۰۰

 

قابلیت استفاده از کارت 

ممکن است سیاست کلی شرکت شما در استفاده از سیستم اثر انگشت تغییر کند. و یا برای رعایت اصول بهداشتی به صورت موقت بخواهید کارمندان برای ورود و خروج از کارت استفاده کنند. و یا جهت تسهیل حضور و غیاب بخواهید هر دو روش کارت و اثر انگشت را همزمان داشته باشید. در این صورت است که داشتن قابلیت استفاده از کارت برای شما مهم خواهد بود. در جدول زیر این قابلیت برای هر دستگاه مشخص شده است.

نام دستگاه

         توسان  Timmy TM 88

      Suprema

     Biostation

 Timmy TFS 70  BioStation A2
   قابلیت کارت      دارد      دارد      دارد      دارد     دارد
 

EM 125Khz /13.56Mhz Mifare

        Mifare

EM 125 KHz / Mifare / HID

        Mifare

Mifare / DesFire 125KHz EM

امکانات جانبی دستگاه ها

صرف نظر از موارد مقایسه شده در بالا، دستگاه های نامبرده شده دارای امکانات جانبی مهمی هستند. که ممکن است در تصمیم گیری شما برای انتخاب دستگاه حضور و غیاب بسیار موثر باشند.

  • قابلیت عکس از افراد موقع ورود:

دستگاه سوپریما Biostation A2  در این لیست تنها دستگاهی است که دارای دوربین است و هنگام ورود از افراد عکس گرفته میشود. در صورتی که بقیه دستگاه ها چنین قابلیتی ندارند. و ممکن است برای برخی شرکت ها این یک ویژگی بسیار مهم تلقی شود.

  • پشتیبانی از wifi  در دستگاه های حضور و غیاب:

یکی دیگر از امکاناتی که ممکن است برای سازمان شما مهم باشد. قابلیت wifi  است که در دستگاه اثر انگشتی حضور و غیاب گفته شده تنها دستگاهی که از wifi پشتیبانی نمیکند دستگاه توسان است و دستگاه  Biostation  بصورت اختیاری نصب میشود ولی بقیه دستگاه ها قابلیت wifi را دارند.

  • قابلیت کنترل تردد:

همه دستگاه های فوق بخاطر داشتن پورت Wiegand میتوانند به عنوان دستگاه کنترل تردد یا کنترل دسترسی استفاده شوند. به این صورت که وقتی اثر انگشت فرد تطبیق داده میشود.خروجی دستگاه حضور و غیاب به گیت ورودی فرمان میدهد و درب و یا گیت باز میشوند.

  • نوع کیبورد:

یکی دیگر از ویژگی های دستگاه اثر انگشتی حضور و غیاب که ممکن است در دراز مدت برای ی شرکت مهم باشد. داشتن صفحه کلید های لمسی (خازنی) است که به نسبت صفحه کلید های لمسی ضربه ای عمر بیشتری دارند و نیز صفحه کلید های لمسی ضربه ای نسبت به صفحه کلید های دکمه ای، عمر بیشتری دارند.

دستگاه اثر انگشتی حضور و غیاب TM-88 و BioStation دارای صفحه کلید دکمه ای هستند ولی بقیه دستگاه ها دارای صفحه کلید لمسی هستند.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم