فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب

6 عامل مؤثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

در خرید دستگاه حضور و غیاب، بحث قیمت مطرح است و تنوع قیمت، خرید را کمی دشوار خواهد کرد. بررسی پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب سبب می شود تا خرید هوشمندانه تر شود.

دستگاه‌های حضور و غیاب معمولاً قیمت‌های مختلفی دارند و معیارهای متنوعی برای تعیین قیمت آنها وجود دارد. فاکتورهایی که بر قیمت این دستگاه‌ها تأثیر می‌گذارند شامل تعداد کارکنانی است که باید حضور و غیاب آنها را ثبت کند، ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند گزارش‌دهی پیشرفته، قابلیت اتصال به شبکه‌های دیگر و نحوه مدیریت داده‌ها، نوع تکنولوژی شناسایی (مثل اثر انگشتی، کارتی یا رمز عبور)، سازنده دستگاه، کیفیت ساخت و دقت در ثبت حضور و غیاب، و قابلیت اتصال به سیستم‌های مدیریتی دیگر است.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت دستگاه‌های حضور و غیاب متناسب با انواع و ویژگی‌های مختلفی که دارند، متغیر است. این دستگاه‌ها معمولاً به منظور ثبت و رصد حضور و غیاب کارکنان در محیط‌های کاری و تجاری استفاده می‌شوند. عواملی که بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارند شامل تعداد افرادی که باید این دستگاه را پوشش دهد، ویژگی‌های نرم‌افزاری مثل گزارش‌دهی و اتصال به شبکه‌های دیگر، نوع تکنولوژی شناسایی (از جمله اثر انگشتی، کارتی، یا رمز عبور)، سازنده، کیفیت و دقت دستگاه، و قدرت اتصال به سیستم‌های مدیریتی دیگر می‌باشند.

به طور کلی، قیمت دستگاه‌های حضور و غیاب بسته به نیازها و بودجه مشتری متغیر است، و انتخاب یک دستگاه مناسب نیاز به مطالعه و مقایسه گزینه‌های مختلف دارد تا به تطابق با خصوصیات مورد نیاز برسید.

سرعت پردازش

یکی از موضوعاتی که هم در خرید دستگاه حضور و غیاب تاثیر دارد و هم سبب تفاوت قیمت می شود،پردازشگر دستگاه است. سرعت پردازش به طور کلی یکی از موضوعات پر اهمیت برای کارخانه های شلوغ با تعداد پرسنل بالا است. معمولاً در چنین مکان هایی نیاز به دستگاه حضور و غیاب بیومتریک است تا شناسایی تصاویر را به خوبی انجام داده و تردد را به خوبی به ثبت برساند. دقت کنید که تعداد پرسنل های زیاد خود عامل تاخیر در ثبت است و دستگاه های کارتی و رمزی معمولاً از نظر سرعت پردازش غیر قابل قبول هستند. پس مهمترین موقعیت که در خرید دستگاه حضور و غیاب باید دقت شود، پردازشگر و سرعت و کیفیت آن است.

ظرفیت حافظه

قیمت دستگاه حضور غیاب با حافظه بالا معمولاً گرانتر از دستگاه هایی است که حافظه کمتری دارند. معمولاً در دستگاه های بیومتریک دو حافظه در نظر گرفته می شود، حافظه اول مخصوص ثبت و کنترل تردد ها بوده و حافظه دیگر برای نگهداری از چهره و اثر انگشت تعبیه شده است. در صورتی که تعداد پرسنل دستگاه زیاد باشد و شرایط کاری به صورتی باشد که دفعات ورود و خروج در طول روز زیاد باشد، شامل پر شدن حافظه دستگاه خواهیم بود و در این راستا باید به حافظه دستگاه دقت شود.

اگر حافظه شود، ترددهای قدیمی پاک شده و مدل های جدید جایگزین ترددهای قدیمی می شوند. زمانی که بنابراین در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب باید به تعداد پرسنل شرکت و همینطور گنجایش حافظه دستگاه دقت شود. معمولا! محافظه ظرفیت دستگاه کار نسبتاً پیچیده ای است. فرض کنید که در شرکت شما 300 پرسنل وجود دارد در این راستا تعداد ترددها در یک روز  با فرض اینکه حداقل یک ورود و یک خروج صورت گرفته باشد، تعداد ورود و خروج به 600 مورد می رسد در صورتی که حافظه دستگاه 6000 باشد، در عرض ده روز دستگاه پر می شود! پس باید حداقل ظرفیت 18000 برای دستگاه برای پرسنل 300 نفری تعریف شده باشد. این مثال را زدیم تا بدانید که ظرفیت در راستای خرید دستگاه حضور و غیاب بسیار مهم است.

نوع اتصالات دستگاه حضور و غیاب

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب، نوع اتصالات آن است. اینکه دستگاه با سیم بوده و یا به صورت بی سیم نیز کار می کند. ارتباط دستگاه برای خواندن ترددها اهمیت زیادی دارد.

معمولاً نوع ارتباط دستگاه ها به صورت سریال، شبکه سیمی، پورت یو اس بی و شبکه های بی سیمی است. در برخی از مدل ها از رابط های اکسترنال تخلیه استفاده شده است که موقعیت درستی برای دستگاه مشخص می کند. باید این بررسی صورت بگیرد که کدام یک از روش های ارتباطی در شرکت مورد نظر بهتر و آسانتر است.

باتری دستگاه

نوع باتری به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. باطری های یو پی اس در دستگاه های حضور و غیاب از الزامات مهم محسوب می شود زمانی که برق قطع شود، باطری می بایست وظیفه تامین برق دستگاه حضور و غیاب را برعهده بگیرد. باید پیش از خرید این بررسی را داشته باشید که دستگاه شما نیاز به باتری دارد یا نه. در صورتی که وضعیت برق منطقه ضعیف باشد، باتری یکی از مهمترین پارامترهای خرید محسوب می شود. مدل و مشخصات باتری روی قیمت نهایی دستگاه تاثیرگذار است. باید این بررسی صورت بگیرد که باتری تا چه مدتی می تواند دستگاه را روشن نگه دارد.

نوع مدیریت

معمولاً مدیریت و یا تنظیمات دستگاه حضور و غیاب به دو صورت ارزیابی می شود مورد اول به واسطه منوهای روی دستگاه بوده و مورد دوم از طریق اتصال به یک کامپیوتر است. اگر قرار باشد که دستگاه حضور و غیاب از طریق کامپیوتر مرکزی مورد تنظیم و کنترل قرار بگیرد معمولاً دستگاه به صورت دو کاره طراحی شده و قیمت آن نیز بیشتر می شود. از سوی دیگر مدیریت و تنظیم دستگاه به واسطه منو نیز خود شامل تکنولوژی های مختلف بوده و بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.

شکل ظاهری دستگاه حضور و غیاب

بله درست متوجه شدید علاوه بر فاکتورهای اصلی که در بخش بالا بررسی شد، طراحی ظاهری دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد. برخی از دستگاه ها از جنس بدنه بسیار مقاومت تولید شده اند و این موضوع خود به قیمت دستگاه حضور و غیاب می افزاید. مثلاً اینکه دستگاه نمایش رنگی داشته باشد و یا سیاه و سفید اهمیت زیادی دارد. اندازه صفحه نمایش دستگاه باید به دقت بررسی شود. صفحه نمایش به کار رفته برای دستگاه بخش مهمی از قیمت است. صفحه نمایش های بزرگ معمولاً از تکنولوژی بیشتری استفاده کرده اند و این موضوع به قیمت نهایی دستگاه می افزاید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه حضور غیاب

وقتی دستگاهی خریداری می شود، بخش مهمی از قیمت مربوط به پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. باید این دقت صورت بگیرد که آیا در صورت سوال و یا ابهام، شرکت پشتیبان مسئولیت را برعهده می گیرد یا خیر. همینطور در صورت خرابی یک قطعه، آیا شرایط برای تعویض قطعه وجود دارد یا خیر.

بسیار مهم است که دستگاهی خریداری کنید که شرایط برای تعمیر و یا تعویض قطعات وجود داشته باشد. هرچه پروسه خرید بهتر باشد اثربخشی خرید نیز بیشتر است. یک نکته مهم اینکه دستگاهی که خریداری میکنید باید کیفیت ثبت بالایی داشته باشد. مثلاً برخی از دستگاه ها در سنسور اثر انگشت دچار مشکل هستند و یا تشخیص چهره پس از مدتی با مشکل روبرو می شود.

دستگاه حضور و غیاب باید به شکلی طراحی شده باشد که لنز دوربین از گرد و غبار محفوظ باشد. اینطور که مشخص است این دستگاه ها از نظر مدل بندی با هم فرق می کنند.

کنترل تردد به واسطه دستگاه حضور و غیاب اهمیت زیادی دارد، در صورتی که نیاز به دستگاهی با مکانیزم ثبت دقیق زمان ورود و خروج دارید باید در این زمینه تحقیق نمایید.

قیمت دستگاه حضور و غیاب به طور کلی به واسطه پارامترهای اعلام شده مشخص می شود اما گاه برند دستگاه نیز بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار هستند برخی از برندها به واسطه شهرت زیادی که دارند قیمت بالاتری را شامل شده و معمولاً از نظر کارکرد نیز به نسبت سایر مدل ها کمی فراتر هستند.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم