فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

کسانی که به فکر خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب هستند معمولاً در خصوص دستگاه هایی که بر اساس فناوری تشخیص چهره عرضه شده اند یا بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره سوالات زیادی دارند بنابراین چه خوب است در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهیم.

با افزایش سرمایه گذاری در فناوری تشخیص چهره و پیشرفت فناوری، شاهد استفاده گسترده از سیستم تشخیص چهره هستیم. یکی از این موارد همه‌گیری جهانی COVID-19 است که در آن فناوری تشخیص چهره بیومتریک عامل مهمی در شناسایی افراد است. با گسترش COVID-19، فناوری تشخیص چهره نیز به طور فزاینده ای در مراقبت های بهداشتی دیجیتال و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با ترکیب آن با انواع دیگر داده های بیومتریک و برنامه های کاربردی از شناسایی افرادی که لباس محافظ پوشیده اند تا برنامه هایی از جمله تشخیص تب، استفاده می شود. آنها در کنترل ترافیک انسان به همراه دستگاه های تشخیص حضور و غیاب استفاده می شوند.

به طور کلی، بازار رو به رشد تشخیص چهره یک امتیاز مالی خالص و ساده برای صنعت فناوری است. در فناوری تشخیص چهره، تمرکز اغلب بر روی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (عمدتاً یادگیری عمیق) و فناوری‌های بینایی ماشین است که امکان تطبیق تصاویر دوربین را با تصاویر در پایگاه‌های داده و سیستم‌های پیچیده تشخیص چهره فراهم می‌کند. ارائه هایی که با فناوری بسیار بیشتر بهبود یافته اند.

فناوری بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

فناوری بیومتریک در واقع به یک فرایند بیومتریک گفته می شود. در این فناوری یک سری الگوها مطرح است که صورت شخص را تجزیه و تحلیل می کند. در نهایت سبب می شود که چهره افراد از هم تشخیص داده شود و شناسایی صورت بگیرد. از فناوری بیومتریک برای شناسایی هویت در دستگاه حضور و غیاب استفاده می شود تا کنترل تردد دقیق تر صورت بگیرد. این فناوری برای بازگشایی قفل گوشی های هوشمند نیز دیده می شود. 

این نوع فناوری تشخیص چهره به شکلی است که نیاز به تماس مستقیم با فرد ندارد و از فاصله دور و بدون نیاز به عوامل انسانی می تواند تشخیص را انجام داد. 

فناوری تشخیص چهره

عملکرد بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

حال می خواهیم بررسی کنیم که وقتی از فناوری تشخیص چهره در یک سیستم استفاده می شود، دقیقاً چه عملیاتی صورت می گیرد. 

در ابتدا نیاز است که به سیستم آموزش داده شود که چهره چیست. چطور باید چهره انسان از سایر موجودات متمایز شود. در این زمینه یک سری تصاویر بر اساس الگوریتم های خاص صورت می گیرد که برگرفته از شبکه های عصبی عمیق هستند. در واقع وقتی تصویری جدید به این الگوریتم داده شود، الگوریتم تصویر را روی پیش فرض خود قرار می دهد تا تخمین بزند که چهره دقیقاً در کدام بخش از تصویر وجود دارد. الگوریتم های اولیه در بیومتریک دچار مشکل بودند اما امروزه الگوریتم ها ارتقا بافته و به طور کلی عملیات بیومتریک به درستی صورت گرفته است. 

حال نوبت به بررسی توانایی بیومتریک از سوی سیستم است. دقت کنید که روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد. به طور کلی یک شبکه عصبی مطرح است. در این راستا از تصاویری استفاده می شود که به واسطه آنها بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بتواند یک فرد را از فرد دیگر تشخیص دهد. برخی از الگوریتم ها هستند که از صورت یک فرد نقشه برداری می کنند. مثلاً در فناوری بیومتریک فاصله بین ابروها، چشم ها، بین بینی و دهان و … در نظر گرفته می شود. تا اجزای صورت مشخص شود.

 برخی از الگوریتم ها هستند که دارای شرایط انتزاعی تر هستند. مثلاً نقشه یک چهره را ترسیم می کنند این رویکرد اثربخشی خاص خود را دارد. در واقع از شبکه مخصوصی استفاده می شود. به طوری که شبکه برای هر چهره از یک وکتور مخصوص استفاده می کند. در نهایت شاهد لیستی از اعداد خواهیم بود که سبب می شود یک فرد از سایر افراد شناسایی شود. 

فناوری تشخیص چهره
فناوری تشخیص چهره

دو گام اصلی فناوری تشخیص چهره در دستگاه حضور و غیاب

فناوری تشخیص چهره به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب و سایر دستگاه های مشابه شامل دو گام اصلی است:

1- بیومتریک چهره در ابتدا از یک هندسه مشخص استفاده می شود. به طوری که اثر صورت برای هر فرد ایجاد می شود و این اثر صورت با اثر انگشت منطبق می شود. 

2- از یک فیس پرینت استفاده می شود تا چهره فرد بر اساس بیشترین شباهت دسته بندی شود. یک اپراتور انسانی نیز در نظر گرفته می شود تا صحت شباهت مشخص شود. 

دقت در بهترین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

یکی از موضوعاتی که در خصوص فناوری تشخیص چهره دیده می شود سطح دقت است. در گذشته دقت دستگاه های حضور و غیاب بسیار کم بوده اما امروزه دستگاه هایی که از سیستم ثبت چهره استفاده می کنند دقت بالایی دارند. از سال 2014 تا به امروز دقت تشخیص شباهت در فناوری بیومتریک به رشد 20 برابری رسیده است. به طوری که درصد خطا از 4 به 2 درصد کاهش یافته است.

مزایای بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در بین انواع مدل های مختلف از دستگاه های کنترل تردد، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره است بهترین عملکرد را دارد! فکر می کنید چرا؟

افزایش امنیت: یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده تا استفاده از فناوری بیومتریک در دستگاه های ورود و خروج ضروری شود، امنیت بالای این فناوری است. در واقع این سیستم به شکلی طراحی شده است که خلافکاران را به راحتی ردیابی می کند. 

پردازش پردازش سریع: در پروسه فناوری بیومتریک زمان در نظر گرفته شده بسیار کوتاه است و این موضوع برای سازمان های شلوغ که نیاز به ثبت سریع و دقیق دارند بسیار مهم خواهد بود. 

قابلیت ادغام با سایر نرم افزارها: در فناوری بیومتریک الگوهایی در نظر گرفته شده است که اجازه می دهد با اکثر نرم افزارهای امنیتی سازگار باشد. در واقع نیاز به صرف هیچ هزینه ای برای ادغام این دستگاه با سایر دستگاه ها وجود ندارد و این گزینه مزیت بزرگتری برای سازمان های مختلف است.

اتوماسیون دقیق: یکی از موضوعاتی که در گذشته دیده می شد تشخیص هویت افراد توسط ماموران امنیتی بود که زمان زیادی را در بر می گرفت و تا حد زیادی با خطا همراه بود. امروزه از این فناوری استفاده شده است تا روند تشخیص چهره بهتر صورت بگیرد و کاملاً مستقل باشد و به طور کلی زمان بسیار کوتاهی نیز مدنظر باشد. 

فناوری دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره در تاریکی

یکی از موضوعاتی که برای بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره دیده می شود، کمبود نور کافی است که به لطف فناوری تشخیص چهره تا حد زیادی برطرف شده است. بررسی ها نشان می دهد که برای تشخیص نیاز به نور کافی است و در این زمینه فناوری بیومتریک از تصویربرداری حرارتی کمک گرفته است. این دستگاه ها از دوربین های مجهز به تصویربرداری حرارتی نور IR استفاده شده است.

در واقع یک شی گرم می تواند حجم زیادی از نوع IR را از خود ساطع نماید این در حالی است که این مقدار در یک شی سرد بسیار ناچیز است. مدل های حرفه ای از سیستم حضور و غیاب با فناوری بیومتریک از این سیستم استفاده شده است که فناوری بیومتریک در تاریکی نیز به درستی صورت بگیرد.

پارامترهای ارزیابی بهترین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

در فناوری تشخیص چهره سه پارامتر مهم در نظر گرفته می شود.

1-      اندازه اجزای صورت افراد مختلف یکی از مهمترین مواردی است که بررسی می شود. مثلاً طول و عرض چشم ها، بینی و همینطور دهان.

2-      فاصله بین اجزای صورت: پس از اینکه اجزای صورت مشخص شد نیاز است که فاصله بین اجزای صورت در نظر گرفته شود. مثلاً فاصله بین بینی تا لب، خط چشم تا خط ابرو و … 

3-      رنگ پوست صورت نیز باید بررسی شود. رنگ پوست صورت افراد با هم فرق دارد و در فناوری بیومتریک از رنگ پوست افراد نیز استفاده می شود. 

نرم افزار فناوری تشخیص چهره در دستگاه حضور و غیاب چگونه کار می کند؟

دو مرحله اصلی برای فناوری تشخیص چهره در نظر گرفته می شود:

1- در ابتدا اسکن اولیه چهره صورت می گیرد. در واقع فرد در مقابل دوربین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره قرار می گیرد. و از چهره او عکسبرداری صورت می گیرد. این عکس یک داده تصویری است که نرم افزار آن را تحلیل و ذخیره سازی می کند. نرم افزار تصویر را تحلیل می کند و موقعیت اجزای صورت مثل چشم و لب و گونه مشخص می شود. پس از اینکه اجزای صورت تشخیص داده شد باید موقعیت آنها نسبت به هم تحلیل شود و مختصات هر نقطه ارزیابی شود. و فاصله بین آنها نیز محاسبه شود. نرم افزار نتایج بدست آمده را به همراه مشخصات فرد در قالب یک دیتا در سخت افزار ذخیره سازی می کند. تعداد نقاط مشخص شده توسط نرم افزار بسیار زیاد است.

2- تشخیص چهره در گام بعدی: حال هر دوربین بیومتریک که چهره فرد را اسکن نماید. فایل اسکن شده را به دیتابیس ارسال می کند. و با فایل هایی که در دیتابیس ذخیره شده است. مقایسه می کند و تشخیص صورت می گیرد که چهره اسکن شده مربوط به چه فردی است. به همین سادگی!

فناوری تشخیص چهره
فناوری تشخیص چهره

کاربرد فناوری تشخیص چهره در دستگاه حضور غیاب

فناوری تشخیص چهره در بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در دنیای امروز کاربرد بسیار زیادی دارد:

کاربردهای پزشکی: دستگاه های دارای فناوری تشخیص چهره در شناسایی هویت و پرونده پزشکی افراد بسیار اثرگذار هستند. این دستگاه برای فراخوانی پرونده پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم های امنیتی: کاربرد دیگر فناوری بیومتریک مهمترین عنصر در سیستم های امنیتی و جاسوسی است. این دستگاه در فرودگاه ها و سایر مکان های امنیتی استفاده می شود. 

سیستم ورود و خروج: از فناوری بیومتریک برای دستگاه های حضور و غیاب کمک زیادی به کنترل ورود و خروج می کند و سبب می شود. که مشکلات امنیتی یک شرکت به صفر برسد و اثرگذاری زیادی دارد.

کلام آخر

یکی از مواردی که در خصوص فناوری بیومتریک هنوز نیاز به بررسی بیشتر دارد بررسی چهره دوقلوها است. دوقلوها معمولاً شباهت زیادی به هم دارند. و این موضوع سبب می شود که دستگاه حضور و غیاب اشتباه کند. بنابراین در نسل جدید از دستگاه های تشخیص چهره این مشکل می بایست برطرف شود. 

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم