فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

همه چیز درباره دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین انواع دستگاه های حضور و غیاب، سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره است که می تواند با تشخیص تصاویر افراد، زمان ورود و خروج آنها را ثبت کند. فناوری به کار رفته در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره از دقت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است و این امر توجه بسیاری از سازمان ها را در استفاده و جایگزینی کنترل دسترسی تصویری نسبت به سایر سیستم های کنترل ورود و خروج پرسنل به خود جلب کرده است. از آنجایی که کارمندان برای ثبت تردد خود با استفاده از سیستم تشخیص چهره نیازی به اتصال به دستگاه حضور و غیاب ندارند، این دستگاه از نظر انتقال بیماری بسیار ایمن بوده و به همین دلیل در زمان اپیدمی کرونا مورد توجه سازمان ها و شرکت های مختلف قرار گرفته است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

نحوه شناسایی افراد با دستگاه تشخیص چهره یا تصویری

تکنولوژی بیومتریک در طی سال های اخیرمحبوبیت زیادی کسب کرده است. دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره برای شناسایی ویژگی های فیزیولوژیکی کارکنان طراحی شده است و برخلاف دستگاه های حضور و غیاب کارتی، حضور خود فرد نیز لازم است. و این به نوعی مزایای دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به دستگاه اثرانگشتی و کارتی محسوب میشود.

اکثر برنامه های پیشرفته تشخیص چهره دارای نوعی شبکه عصبی به نام شبکه عصبی کانولوشنال (CNN) هستند. این سیستم از کانولوشن و الگوریتم های دیگر در مراحل متوالی برای انجام تجزیه و تحلیل تصویر پیچیده و حتی شناسایی افراد، حیوانات یا اشیا استفاده می کند. شبکه‌های عصبی برای تشخیص چهره اغلب از نسبت‌هایی مانند نسبت چشم به خط مو، نسبت گوش به بینی یا سایر نسبت‌های صورت استفاده می‌کنند که می‌تواند به تشخیص چهره کمک کند. برنامه ML می تواند از منحصر به فرد بودن هر چهره برای یادگیری نحوه شناسایی فرد با استفاده از داده های موجود و اصول برون یابی استفاده کند. سپس تصویر با تمام چهره های شناخته شده مقایسه می شود تا آن چهره به طور منحصر به فرد شناسایی شود.

حتما بخوانید: معرفی بهترین برند دستگاه حضور و غیاب 2023

فناوری استفاده شده در دستگاه تشخیص چهره به این صورت است که با اسکن تصویر افراد و ذخیره آن در سیستم به صورت الگو، می تواند تصویر افراد را تشخیص داده و با تصویر ذخیره شده در سیستم مقایسه کند و سپس در هنگام ثبت تردد ثبت نام را مقایسه کند. ورود و خروج افراد به سیستم روش شناسایی افراد در حضور و غیاب دستگاه تشخیص چهره بر اساس الگوریتم های تشخیص چهره دو بعدی یا سه بعدی است که در این فناوری برای تطبیق چهره به سنجش ویژگی های منحصر به فرد چهره افراد مانند فاصله بین چشم ها، موقعیت بینی، چانه و دهان کارکنان با تصویر واقعی آنها میپردازد.

چرا باید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بخریم؟

ثبت دقیق اطلاعات تردد کارکنان همواره یکی از دغدغه های مدیران سازمان های مختلف بوده است. از آنجایی که اطلاعات ورود و خروج کارکنان برای محاسبه میزان حقوق و مرخصی کارکنان بسیار حائز اهمیت است، لذا مدیران سازمان ها به دنبال دستگاهی برای حضور و غیاب هستند که حضور و غیاب پرسنل را با کمترین خطای ممکن و بالاترین سرعت ثبت کند.

حضور و غیاب با تشخیص چهره یکی از بهترین انواع دستگاه های ثبت حضور و غیاب در مقایسه با سایر سیستم های کنترل تردد است. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره یا تصویری دارای قابلیت های بسیاری است که به اختصار به برخی از آنها اشاره می شود:

• امنیت بالا

• سرعت عملکرد بالا در شناسایی هویت

• عمر طولانی دستگاه

• رعایت پروتکل های بهداشتی

مزیت دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به حضور و غیاب اثر انگشت

هنگامی که بیماری هایی مانند سرماخوردگی یا ویروس های خطرناک مانند ویروس کرونا در بین کارکنان شیوع پیدا می کند، می تواند حضور کارکنان در محل کار را کاهش دهد. کارمندان می توانند تردد خود را در زمان کمتری در دستگاه تشخیص چهره ثبت کنند. زیرا نیازی به لمس سطح دستگاه حضور و غیاب ندارید. در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان شده و شیوع بیماری را به دلیل عدم تماس فیزیکی به حداقل می رساند.

از نظر اقتصادی می توان از دستگاه های تشخیص چهره برای مکان هایی با بیش از 100 کارمند انتخاب استفاده نمود.علاوه بر این، دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، سوابق ترددی بیشتری را نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ذخیره می کند.

حتما بخوانید: دستگاه حضور و غیاب  BioStation 3 سوپریما

دقیق و اتوماتیک

این ویژگی امکان گزارش همه موارد از جمله حضور، غیاب و اضافه کاری را فراهم کرده و فرآیند تشخیص چهره در کسری از زمان و با سرعت بالا پردازش می شود.

صرفه جویی در زمان

از مزیت های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می توان به این نکته اشاره کرد که با این مدل دستگاه کارمندان برای ثبت زمان ورود یا خروج نیازی به لمس دستگاه ندارند.

اجتناب از کاغذبازی اداری

استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره داخلی صرفه جویی در هزینه های سازمان می شود. این دستگاه ممکن است اطلاعات را به صورت الکترونیکی ذخیره کند و با توجه به ذخیره سازی الکترونیکی به جای سیستم کاغذی، حس خوبی را در بین کارکنان سازمان ایجاد می کند.

مدیریت حقوق و دستمزد

مهمترین فرآیند تجاری در هر سازمانی، مدیریت حقوق و دستمزد است. با استفاده از سیستم های حضور و غیاب بیومتریک مانند دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و انگشتی می توان دستمزد و حقوق را به صورت دقیق محاسبه کرد. زیرا داده های زمانی را به صورت خودکار در خود ذخیره کرده و داده ها به سرعت به سیستم حقوق و دستمزد منتقل می شود.

تشخیص چهره سه بعدی

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره از حسگرهای سه بعدی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد ویژگی های چهره استفاده می کنند. سپس از این اطلاعات برای شناسایی ویژگی های متمایز سطح صورت مانند چشم ها، بینی و چانه استفاده می شود.

بهترین دستگاه تشخیص چهره کدام است؟

همانطور که اشاره شد سیستم های تشخیص چهره بر اساس نوع عملکرد و تکنولوژی به کار رفته در آن انواع مختلفی دارند که در زیر به تعدادی از بهترین و پرفروش ترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره شرکت طرح و پردازش غدیر اشاره شده است:

فناوری تشخیص چهره، تکنولوژی شناسایی و تایید چهره اشخاص با کمک عکس و فیلم می باشد و عملکرد این فناوری به این شکل میباشد که ابتدا یک الگو و نمونه اولیه از مشخصات صورت بر روی سیستم ذخیره میشود و سپس از مرحله بازشناخت چهره و تصویر ورودی اطلاعات سیستم مقایسه شده و تطبیق چهره صورت خواهد گرفت. به همین دلیل تشخیص چهره یک راه حل ساده و موثر برای کنترل تردد میباشد و نیز دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

این نوع دستگاه پیشرفته ترین و سریع ترین دستگاه ثبت حضور و غیاب است و کارکنان تنها با ایستادن در مقابل دوربین این دستگاه می توانند تردد خود را ثبت کنند.

نظرات

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم