فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب

امروزه یکی از موضوعات مهم در سازمان ها و شرکت ها، دستگاه حضور و غیاب است. به همین دلیل به دنبال خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب هستند تا تردد کارکنان در شرکت ها را ثبت کنند. مدیران با این دستگاه می توانند ورود و خروج کارکنان خود را کنترل کنند. در سازمان های بزرگ با تعداد پرسنل، کنترل رفت و آمد کارکنان مشکل می شود، اما با کمک دستگاه حضور و غیاب به راحتی می توان ورود و خروج کارکنان را ثبت کرد. این دستگاه محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان را نیز برای مدیران آسان می کند. بنابراین با پیشرفت ارتباطات و فناوری، اهمیت بهره مندی از سیستم حضوروغیاب بر هیچ مدیری پوشیده نیست، اما آنچه باید به آن توجه شود انتخاب بهترین محصول با توجه به نیاز شما از بین دستگاه های حضور و غیاب حضور است.

حتما بخوانید: بهترین برند دستگاه حضور و غیاب 2023

 

هنگام انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب با مشکلات متعددی مواجه می شوید، اولین مسئله روش شناسایی دستگاه حضور و غیاب است که به روش های مختلف با اثر انگشت، عنبیه، چهره، کارت و … قابل تشخیص است. مورد دوم انتخاب مناسب از بین برندهای داخلی و خارجی موجود برای ارائه بهترین عملکرد در عین صرفه جویی است.
بنابراین برای راهنمایی و هموارسازی مسیر انتخاب و خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب، در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین برندهای دستگاه حضور موجود در بازار می پردازیم:

عوامل مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

از آنجایی که استفاده از سیستم حضوروغیاب برای نظم کارکنان و امنیت بیشتر در بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ ضروری شده است، انتخاب بهترین برند دستگاه حضور و غیاب ضروری است، برای این منظور باید با عوامل مهم تعیین کننده آشنا باشید. کیفیت آن در ادامه این مقاله به عوامل موثر بر کیفیت برندهای دستگاه حضور می پردازیم.
دستگاه های حضوروغیاب مانند سایر تجهیزات الکترونیکی توسط برندهای زیادی در بازارهای بین المللی عرضه می شود که برخی از آنها برندهای اروپایی و آمریکایی هستند و اخیراً در دو دهه اخیر بسیاری از آنها متعلق به برندهای آسیایی هستند.

حتما بخوانید :اهمیت حضور و غیاب کارکنان

قابلیت ها یا عملکرد مناسب تجهیزات الکترونیکی برای بسیاری از خریداران بسیار مهم است و به همین دلیل همواره سعی می کنند بهترین دستگاه حضور و غیاب موجود در بازار را خریداری کنند تا بتوانند با اطمینان بیشتر و مدت زمان طولانی تری از آنها در برنامه های مورد نظر خود استفاده کنند. 

هنگامی که صحبت از نیاز به خرید بهترین برندهای عرضه کننده این محصولات می شود، به طور کلی عوامل مهمی وجود دارد که هنگام تصمیم گیری برای خریداران مهم است که در زیر به اختصار توضیح داده شده است:

عمر مفید بهترین دستگاه حضور و غیاب

اطمینان از عمر دستگاه برای استفاده طولانی مدت یکی از عواملی است که می تواند محصولات این برند را به بهترین محصولات موجود در بازار برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب تبدیل کند.

کیفیت دستگاه حضور و غیاب

کیفیت دستگاه حضوروغیاب یکی از مهم ترین عواملی است که حتی می تواند طول عمر دستگاه را افزایش داده و امکان استفاده طولانی تری از آن را فراهم کند. البته کیفیت یک دستگاه موجود از چند جنبه قابل بررسی است.

این بررسی ها نیز با توجه به ویژگی ها و قابلیت های این دستگاه های حضور و غیاب انجام می شود. به عنوان مثال یکی از فاکتورهای کیفی دستگاه هایی که برای کنترل و ثبت ورود و خروج کارکنان استفاده می شود، کیفیت تصاویر تولید شده توسط دستگاه است که به آن کیفیت تصویر اسکن شده نیز می گویند.

کیفیت تصاویر ثبت شده در دستگاه حضور و غیاب تا حد زیادی به کیفیت دوربین بستگی دارد. با این حال الگوریتم های به کار رفته در دستگاه نیز نقش تعیین کننده ای در کیفیت تصاویر ثبت شده خواهند داشت. این موضوع به دوربین مورد استفاده در دستگاه حضور و غیاب و همچنین الگوریتم استفاده شده در نرم افزار دستگاه حضور بستگی دارد. هر چه کیفیت این دو عنصر بالاتر باشد، کیفیت اطلاعات دریافتی بالاتر و دقت دستگاه بهتر می شود.

علاوه بر این، در صورت نیاز به کنترل ورود و خروج کارکنان از طریق اثر انگشت یا کارت تردد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توان کیفیت دستگاه مورد استفاده را تعیین کرد. در دستگاه های تشخیص چهره حضوری و غیاب هر چه دوربین کیفیت بالاتری داشته باشد، تصاویر بهتری را ثبت می کند و در نتیجه دقت تشخیص چهره بالاتر می رود.

امنیت بهترین دستگاه حضور و غیاب

موضوع حضوروغیاب و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات سامانه حضوروغیاب بسیار جدی است و اکثر مدیران از آن به عنوان عامل مهمی در انتخاب دستگاه حضور و غیاب یاد می کنند. اگر که شما به عنوان یک مدیر مطمئن شوید که اطلاعات شما امنیت دارند، با اطمینان بیشتری دستگاه حضور و غیاب را خریداری خواهید کرد.

یکی از مهمترین وظایف دستگاه های حضور و غیاب، نگهداری از داده های ورود و خروج کارکنان است که بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل دستگاه حضور و غیاب باید از امنیت نگهداری اطلاعات بالایی برخوردار باشد تا امکان هک دستگاه حضور و غیاب از بین برود.

تعدادی موسسات و شرکت‌ها هستند که در زمینه‌های خاص فعالیت می‌کنند و بنابراین اهمیت ویژه‌ای به امنیت داده‌های ثبت شده توسط دستگاه‌های حضور و غیاب می‌دهند. به همین دلیل، امنیت داده‌های ورود و خروج کارکنان یکی از عوامل مؤثر در انتخاب محصولات کنترل ورود و خروج برای این شرکت‌ها و سازمان‌های حساس است.

ظرفیت دستگاه حضور و غیاب

هر سیستم حضوروغیاب می تواند تعداد معینی اثر انگشت یا سایر اطلاعات بیومتریک را ذخیره کند. بنابراین ابتدا باید نیازهای کسب و کارتان را در نظر بگیرید. اگر هر چند ماه یک کارمند به مجموعه شما اضافه می شود و می خواهید چندین سال از یک سیستم حضوروغیاب استفاده کنید، باید از سیستمی استفاده کنید که بتواند اثر انگشت بیشتری را ذخیره کند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید بعداً سیستم جامع تری را خریداری کنید.

مقاومت دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیابی را انتخاب کنید که در برابر خراشیدگی، گرد و غبار و آب بسیار مقاوم باشد. این کار باعث میشود تا سرمایه گذاری شما هدفمندتر شده و برای مدت طولانی تری از سیستم استفاده نمایید.

قابلیت بیومتریک دستگاه حضور و غیاب

برای جلوگیری از ایجاد صف طولانی کارمندان، به سیستم های بیومتریک نیاز دارید. دستگاه های بیومتریک زمان حضور و غیاب که دارای اثر انگشت یا اسکنر شبکیه هستند، حضور و غیاب کارمندان را در کسری از ثانیه ثبت می کنند. در غیر این صورت کارمندان باید خیلی زودتر به محل کار بیایند و منتظر بمانند تا اثر انگشت خود را ثبت کنند و در نتیجه برای کارمندان خسته کننده و سخت خواهد بود.

ادغام آسان دستگاه حضور و غیاب

یکی از مهم ترین کاربردهای سیستمی که حضور و غیاب بیومتریک را ثبت می کند، استفاده از اطلاعات مربوط به زمان ورود و خروج کارکنان برای تعیین اضافه کاری و همچنین غیبت آنها است. هنگامی که سیستم حضور و غیاب با سیستم مدیریت حقوق و دستمزد کارکنان یکپارچه می شود، سیستم بیومتریک می تواند به بخش منابع انسانی کمک کند تا به راحتی دستمزد یا حقوق کارمندان را پرداخت کند.

سرعت پردازش دستگاه حضور و غیاب

این مورد برای شرکت هایی مناسب است که کارکنان زیادی دارند و برای آنها سرعت پردازش و داده های مربوط به حضور و غیاب حضور بسیار مهم است. این ویژگی به نرم افزار دستگاه حضور و غیاب و روش های اسکن اطلاعات هویتی بستگی دارد.
یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در کالاهای الکترونیکی سرعت پردازش اطلاعات در آن است تا بتواند حجم زیادی از داده ها را در مدت زمان کوتاه پردازش کند. بنابراین، دستگاه حضور و غیاب باید بتواند پردازش قوی داشته باشد و داده ها را با دقت ذخیره کند.

حداقل خطا دستگاه حضور و غیاب

تعداد خطاهای اسکن و کنترل ورود و خروج کارکنان به یک یا چند بخش خاص بستگی ندارد و در واقع عملکرد کلی دستگاه حضور و غیاب را ارزیابی میکند. اگر برندی بتواند الگوریتم مناسبی برای بهترین دستگاه حضور و غیاب خود تعریف کند و از سیستم ورودی و خروجی مناسبی استفاده کرده باشد، بدون شک جزو برندهای معتبر سیستم حضور و غیاب خواهد بود.

گارانتی معتبر و بلند مدت دستگاه حضور و غیاب

یکی از مهمترین و اساسی ترین ویژگی هایی که در انتخاب دستگاه حضور و غیاب باید به آن توجه کنید گارانتی آن است. حتی گران ترین دستگاه حضور و غیاب بدون گارانتی بی ارزش است. دستگاه حضور و غیابی که خریداری می کنید برای استفاده طولانی مدت است، بنابراین باید خدمات پس از فروش آن را نیز درنظر بگیرید.

قیمت دستگاه حضور و غیاب

در نهایت یکی از مهم ترین عوامل در خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب قیمت آن است که هرچه گران تر باشد به طبع تمایل خریدار به انتخاب آن کمتر می شود. با این حال، هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب، به این نکته توجه داشته باشید که نباید از عوامل ذکر شده در بالا غافل شوید. زیرا ممکن است در دراز مدت هزینه بالایی برای شما داشته باشد.

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم