فروش ویژه دستگاه و نرم‌افزار حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه حضور و غیاب

همانطور که می دانید دستگاه حضورو غیاب یکی از فناوری های اصلی ثبت و حضور و غیاب کارکنان است که در سازمان ها، کارگاه ها و کارخانجات مختلف و غیره استفاده می شود. جالب است بدانید که اولین انواع دستگاه حضور و غیاب کارتی، سیستم های حضور و غیاب پانچ بودند. کارایی این دستگاه حضورو غیاب اینگونه بود که شخص کارتی را وارد دستگاه می کرد و به این ترتیب می توانست تردد خود را ثبت و ضبط کند. مطالعه راهنمای جامع انواع دستگاه حضور غیاب می تواند به شما در آشنایی با این دستگاه ها کمک کند.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از محبوب ترین انواع دستگاه حضور غیاب در بازار است و به محض اینکه به تولید انبوه رسید و در دسترس عموم قرار گرفت، توانست طرفداران زیادی را برای خود به دست آورد.

روند کار این دستگاه به شرح زیر است: شما اثر انگشت خود را روی مکان تعبیه شده در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قرار می دهید این دستگاه هنگام ورود و خروج از شرکت خطوط اثر انگشت شما تشخیص می دهد و ساعت ورود و خروج شما را ثبت می کند.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت

استفاده از انواع دستگاه حضور غیاب به خودی خود یک سرمایه گذاری بزرگ با مزایای فراوان است که در نهایت به نفع شرکت شماست.

به اختصار به برخی از این مزایا اشاره میکنیم:

  • کنترل دقیق زمان ورود و خروج
  • رصد آمار دقیق اضافه کاری و کسر کار کارکنان
  • محاسبه دقیق حقوق کارکنان
  • ارائه آرشیو کامل زمان های ورود و خروج کارکنان

معایب دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت

البته مزیت این دستگاه حضور و غیاب کاربردی معایبی هم دارد و بهتر است با دانستن مزایا و معایب بتوانید با چشمان باز تصمیم به خرید دستگاه حضور و غیاب کنید.

برخی از معایب دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی شامل موارد زیر است:

  • انتقال آلودگی
  • ناخوانا بودن اثر انگشت
  • رطوبت یا خشکی هوا
  • انتقال بیماری های پوستی
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت

دستگاه حضور و غیاب Biostation L2

دستگاه حضور و غیاب اثرانگشت Biostation L2 دارای پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری شناسایی اثر انگشت است. علاوه بر عملکرد اثر انگشت، قابلیت کارت خوان بدون نیاز به تماس نیز دارد. می توانید همزمان از حسگر اثر انگشت یا ماژول کارت خوان یا هر دو استفاده کنید. گفتنی است سنسور ثبت اثر انگشت این دستگاه حضور و غیاب اپتیکال، ضد تقلب و ضد خش می باشد. همچنین این دستگاه دارای محافظ سنسور می باشد. دقت سنسور دستگاه قابل تغییر است و می توانید آن را کمتر یا دقیق تر کنید.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به عنوان یکی از محبوب ترین و مدرن ترین انواع دستگاه حضور و غیاب می باشد که از امنیت بالایی برخوردار است. از این دستگاه برای کنترل رفت و آمد افراد در سازمان هایی با امنیت بالا استفاده می شود.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نیز به دلیل عدم تماس فیزیکی بین فرد و دستگاه به عنوان یک انتخاب مناسب در زمان اپیدمی بیماری های عفونی پیشنهاد می شود. به طور کلی، فناوری تشخیص چهره انقلابی در فناوری احراز هویت ایجاد کرده است و تجربه کاربری عالی و راحت را برای کاربران فراهم می کند. به همین دلیل استفاده از سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره در سازمان های با امنیت بالا بسیار مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است.

چهره ساده ترین راه برای شناسایی افراد است و امروزه فناوری تشخیص چهره آنقدر پیشرفت کرده است که می توان چهره افراد را در حالت های مختلف (با عینک، بدون عینک، بدون ریش و سبیل، با کلاه و…) شناسایی کرد. ). همچنین با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، تعداد زیادی از انواع دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به همراه ماسک از تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند.

اساساً برای کنترل تردد با تشخیص چهره، از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده می کنند که انواع مختلفی از سیستم های تشخیص چهره وجود دارد. آنها را می توان با سایر روش های احراز هویت مانند اثر انگشت، کارت یا رمز ترکیب کرد.

در ادامه به یکی از بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره می کنیم.

دستگاه حضور و غیاب  bio station 3

bio station 3یکی از کامل ترین و بهترین انواع دستگاه حضور و غیاب است. این دستگاه مولتی بیومتریک بوده و دارای قابلیت ثبت کنترل تردد کارکنان است. دستگاه حضور و غیاب bio station 3از قابلیت ثبت چهره،  اثر انگشت و  کارت در تعداد بالا برخوردار است. این دستگاه مجهز به جدیدترین الگوریتم تشخیص چهره است که یک رابط کاربری جدید و کاربرپسند را در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین تجربه کاربری روانی را برای آنها فراهم می کند.

حتما بخوانید: خرید بهترین دستگاه حضورو غیاب

سیسم بیومتریک به کار رفته در این دستگاه حضور و غیاب از امنیت بالایی برخوردار است که آن را از هر لحاظ کامل می کند.. سنسور تشخیص چهره این دستگاه می تواند در محیط های کم نور با سرعت بالا چهره افراد را تشخیص دهد.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

در انواع دستگاه حضور غیاب مبتنی بر کارت، به هر فرد کارت جداگانه‌ای داده می‌شود که مخصوص آن شخص است تا ترافیک خود را با استفاده از کارت ثبت کند. کارت های موجود در بازار می توانند کارت های تماسی یا مغناطیسی و کارت های بدون تماس باشند. همانطور که گفته شد یکی از جدیدترین انواع دستگاه های سرویس کارت، سیستم های RFID می باشد. این دستگاه ها با استفاده از آنتن های RFID کار می کنند و پیشرفت‌های جدیدی در سیستم‌های حضور و غیاب ایجاد کردند

مزایای دستگاه حضور و غیاب کارتی

استفاده از سیستم های حضور و غیاب کارتی چندین مزیت اصلی دارد. از جمله این مزیت ها می توان به سرعت بالای کارکرد این سیستم ها اشاره کرد. همچنین این سیستم ها قابلیت ثبت تردد تعداد بسیار زیادی از افراد را در مدت زمان کوتاهی دارند. همچنین برای خرید این سیستم ها باید قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر انواع دستگاه حضور و غیاب پرداخت کنید. از طرفی دستگاه های حضور و غیاب کارتی هزینه تعمیر بسیار پایینی دارند. امکان تغییر اطلاعات یا هک کارت در سیستم های حضور و غیاب کارتی بسیار کم است.

دستگاه حضور و غیاب Biostation A2

دستگاه حضور و غیاب  یکی از جدیدترین و کاملترین انواع دستگاه حضور غیاب کارتی می باشد. این دستگاه ثبت تردد را از طریق چهره، اثر انگشت، کارت و رمز عبور انجام می دهد. این دستگاه دارای ظرفیت منحصر به فردی از جمله ظرفیت ثبت  1000000اثر انگشت و 1000 کارت می باشد. همچنین ظرفیت ذخیره سازی 5000000 تردد دارد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد انواع دستگاه حضور و غیاب صحبت کردیم. بهتر است تا حد امکان مراقب دستگاه کارت حضور و غیاب بوده و این سیستم ها را از نور مستقیم خورشید، رطوبت، گرد و غبار، کثیفی و یا دود دور نگه دارید. در صورت خرید می توانید با کارشناسان اطلس مشاوره رایگان دریافت کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارتباط مستقیم